سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد امروز(پنجشنبه 2 مردادماه) گفت: در میان شهرستان های مختلف استان، بویراحمد با شیب بسیار تندی به سمت قرمز شدن پیش روی می کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ بیمار کرونایی در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری و پنج نفر از آن ها با دستگاه تحت درمان هستند.

به گزارش جماران، پرویز یزدان پناه اظهار داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی این استان تاکنون ۲ هزار و ۸۹ مورد گزارش شده است.

وی افزود: در میان شهرستان های مختلف استان، بویراحمد با شیب بسیار تندی به سمت قرمز شدن (وضعیت) پیش روی می کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کرونا با علائم بالینی متفاوتی در بدن هر فرد ظاهر می شود، بنابراین داشتن یا کم بودن علائم این بیماری در برخی از افراد نشانگر کم خطری بیماری محسوب نمی شود.

یزدان پناه ابراز داشت: با توجه به سیر صعودی بیماری در کشور و استان، همه افراد ملزم به استفاده از ماسک و وسایل حفاظتی به خصوص در مکان های عمومی هستند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که استفاده از ماسک به تنهایی کافی نیست و باید سایر اقدامات اساسی همچون رعایت بهداشت دست ها و رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات غیرضروری انجام شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با ورود استان به پیک بیماری، بدون تردید نیاز بیماران به بستری و خدمات ویژه آی سی یو نیز افزایش خواهد داشت.

یزدان پناه گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از سفرهای غیر ضرور و سایر پروتکل های بهداشتی در حال حاضر تنها راه کنترل این بیماری و پیشگیری از شیوع بیشتر آن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.