محمود نظری چهارشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش باشت اظهار داشت: مدارس بیشتر برای رفع اشکال فعالیت خواهند کرد و دانش آموزان ملزم به حضور در مدرسه نیستند.

وی بیان کرد:اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و ژل در مدارس توزیع می شود تا دانش آموزان با رعایت پورتکل های بهداشتی وارد محیط آموزشی شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش باشت تصریح کرد: دانش آموزان مدارس ابتدایی که دارای جمعیت بیشتری هستند به دو گروه تقسیم می شوند تا در روزهای زوج و فرد در آموزشگاه ها حضور یابند.

نظری گفت: طرح زوج و فرد که به صورت پایه های اول تا سوم و چهارم تا ششم انجام می شود فاصله گذاری اجتماعی در مدارس را آسان می کند.

وی بیان کرد: کار شست و شوی و گندزدایی مدارس باشت قبل از بازگشایی مدارس با مشارکت نیروهای خدماتی انجام می شود.

نظری گفت: گندزدایی مدارس این شهرستان هر هفته۲ مرتبه با مشارکت دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۵درصد از دانش آموزان باشت عضو شبکه آموزشی شاد هستند افزود: مشکلی از نظر عقب ماندگی تحصیلی برای دانش آموزان این شهرستان وجود ندارد.

نظری تاکیدکرد:با تلاش های شبانه روزی فرهنگیان باشت برای انجام آموزش به صورت مجازی بخش عمده ای از برنامه های درسی انجام شده است و دانش آموزان برای رفع اشکال در فرصت باقی مانده در مدارس حضور پیدا می کنند تا برای امتحان های پایان سال آمادگی کامل کسب کنند.

۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در مدارس شهری و یکهزار و ۵۰۰ نفر نیز در مدارس روستایی به علم آموزی مشغول است.

این تعداد دانش آموزان در ۲۵ باب مدرسه شهری و ۱۰۰ مدرسه روستایی در قالب ۳۰۰ کلاس درس به علم آموزی مشغول هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت نیز در این نشست از انجام ۶۶۰ مورد نمونه گیری بیماری ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

سیدرضا احمدی افزود: کمترین سن نمونه گیری انجام شده در باشت ۲ سال بوده است و بیشترین سن نمونه گیری انجام شده در این شهرستان۹۲ سالگی بوده است.

فرماندار باشت نیز در این نشست از دستگاه های اجرایی خواست برای ضدعفونی مدارس این شهرستان با آموزش و پرورش تعامل داشته باشند.

سید مسعود حسینی افزود: ضدعفونی مستمر مدارس برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در دستور کار دستگاه های اجرایی باشد.

وی با اشاره به اینکه باشت جزو شهرستان های با وضعیت سفید است گفت: تلاش برای کنترل این بیماری تا ریشه کنی نیازمند مشارکت بیشتر مردم برای خودمراقبتی است.

فرماندار باشت عنوان کرد: مشارکت مردم و دستگاه های برای کنترل ویروس کرونا مطلوب است.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج قرار دارد.

تاکنون ۱۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۷۸۳ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.