علی سلحشوری روز شنبه در بازدید از پروژه‌های عمرانی کهگیلویه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: طرح آبرسانی به چهار شهر دهدشت، چرام ، سوق و لنده، طرح آبرسانی اراضی کشاورزی، سد سرپری و کوهبرد از جمله این طرح‌ها هستند که روند اجرایی آنها با تامین اعتبارات لازم با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.
 وی بیان کرد: با تاکید استاندار و توسعه متوازن استان باید طرح بزرگ آبرسانی به چهار شهر لنده، چرام، سوق و دهدشت و روستاهای پیرامونی این مناطق از سد مخزنی کوثر با شتاب بیشتری اجرایی شود.
سلحشوری اظهار کرد: تاکنون برای اجرای این طرح ۶۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود:  از همه ظرفیت‌های استانی و ملی برای تامین اعتبار مورد نیاز  جهت تکمیل و بهره برداری از این طرح استفاده می‌شود.

تأمین آب شرب به میزان یک هزار و ۷۰۰ میلیون مترمکعب برای جمعیتی افزون بر ۱۵۲ هزار نفر در چهار شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام پیش بینی شده است.

علاوه بر تأمین آب شرب این چهار شهر آب ۳۵۰ روستا در مسیر این طرح با جمعیتی بالغ بر ۸۷ هزار و ۷۰۰ نفر نیز تأمین خواهد شد.
سلحشوری با اشاره به طولانی شدن روند اجرایی طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی دهدشت غربی گفت:  برای تسریع در روند اجرایی این طرح با دستور ویژه وزیر نیرو و استاندار مشکلات آن در کمترین زمان ممکن برطرف خواهد شد.
وی اضافه کرد: شرکت جهاد نصر پس از طی مراحل قانونی مسئولیت اجرای کار را برعهده گرفته است.

عملیات اجرایی طرح آبرسانی حومه غربی از سال ۸۹ آغاز شده است.

طرح آبرسانی اراضی کشاورزی دهدشت غربی که برای آبیاری بیش از پنج هزار هکتار از ارضی کشاورزی این شهرستان پیش بینی شده است پس از گذشت ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.‌
وی با اشاره به تخصیص ۴۵ میلیارد ریال اعتبارات استانی در سال گذشته به سد در حال ساخت کوهبرد گفت: با همکاری مسئولان روند اجرایی این سد شتاب می‎گیرد.
رئیس سازمان برنامه وبودجه با اشاره به پیشرفت
۸۰ درصدی این طرح اظهارداشت: اعتبارات مورد نیاز برای بهره برداری کامل این سد با زمان بندی مشخص تامین خواهد شد.

با بهره برداری از این طرح بیش از ۳۵۰ هکتار از اراضی دیم پایین دست روستاهای حومه غربی این شهرستان آبیاری خواهد شد.
عملیات اجرایی این سد از سال ۹۰ با هدف کنترل سیلاب، توسعه گردشگری و آبیاری اراضی کشاورزی منطقه آغاز شد.

مجری سد شهید دلنسب یا کوهبرد کهگیلویه نیز در این رابطه مشخصات فنی این طرح را شامل طول تاج  ۳۶۰ متر، ارتفاع از کف ۲۶ متر، عرض کف سد ۱۱۰ متر و عرض تاج هشت متر اعلام کرد.

احسان تابش نژاد افزود: تاکنون ۲۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی انجام و تا پایان طرح نیز ۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی نیز باید اجرا شود.
وی عنوان کرد: تاکنون بیش از ۱۸ متر از  از ارتفاع سد برای آبگیری اجرا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.