استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: فعالیت این صنوف با ریسک متوسط همچون پاساژها منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و ضرورت اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند است.

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز یکشنبه در سی وهفتمین جلسه ستاد مدیریت کرونا در کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: فعالیت این مشاغل نیز تا ساعت ۱۸ عصر خواهد بود و در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی بدون شک اقدام به تعطیلی مجدد آنها خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا فعالیت هر گونه صنف اقتصادی، مشاغل و حتی طرح های عمرانی و یا بازگشایی نهادهای آموزشی ، فرهنگی، دینی و ورزشی منوط به نام نویسی در سامانه وزارت بهداشت و دریافت کد فعالیت از سوی نظام سلامت است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت هر مدیر و مسئول در مشاغل و صنوف مختلف و یا نهادهای اجرایی و آموزشی می توانند تا سقف هشت مورد از فعالیت های زیرمجموعه ای خود را در این سامانه وارد و کد فعالیت دریافت کند.

وی تصریح کرد: دریافت این کد فعالیت و ورود به سامانه وزارت بهداشت تنها مربوط و محدود به مشاغل و فعالیت های اقتصادی که مجوز فعالیت انها اعلام شده نیست و سایر مشاغل و فعالیت های آموزشی، ورزشی، مذهبی و حتی اجرایی نیز مکلف و موظف به ثبت نام و نام نویسی در این سامانه هستند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: یکی از مهمترین پارامترها و شاخص های ارزیابی مدیران کل دستگاه های مختلف اجرایی بر میزان ورود به این سامانه هست.

وی ابراز داشت: مهلت نام نویسی در این سامانه بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا ساعت ۲۴ روز چهارم اردیبهشت ماه است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت صاحبان تمامی صنوف و مشاغل و سایر مجموعه های اداری، اجرایی، ورزشی ، دینی ، اجتماعی اعم از شرکت های دولتی و خصوصی موظف به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت به آدرس Salamat.gov.ir هستند و دریافت کد هستند.

کلانتری همچنین تاکید کرد که بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا و برای تامین سلامت و حفظ جان مردم و همچنین هماهنگی با نهادهای مذهبی و حوزوی و متولیان امر آیین های عبادی و دینی در ماه مبارک رمضان به صورت تجمع جمعیتی برگزار نخواهد شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت:همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا قرار شد که اماکن مقدس، بقاع متبرکه ، مساجد، حسینیه ها و هر گونه آیین های مذهبی و عبادی در این مکان ها تا ۱۵ اردیبشهت امسال تعطیل باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون و ظرف دوماه گذشته از ورود بیماری کرونا حدود ۱۶ هزار بیمار سرپایی در خصوص این بیماری ویزیت و تحت درمان قرار گرفته است.

 پرویز یزدان پناه تصریح کرد: تعداد کل بیماران بستری در این مدت نیز یک هزار و ۲۱ نفر هستند.

 وی تعداد بیماران بستری موجود در سطح بیمارستان ها و مراکز درمانی استان را هم اینک ۸۲ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری نیز ۱۸ نفر هستند.

یزدان پناه تاکید کرد: ظرف ۲ماه گذشته بیش از پنج هزار و ۱۰۰ مورد آزمایش و تست کرونا از افراد در سطح استان انجام و به استان های تهران و شیراز ارسال شده که تاکنون جواب چهار هزار و۸۵۰ مورد از این تست ها به استان ارجاع داده شده است.

یزدان پناه یاداور شد: با توجه به راه اندازی آزمایشگاه مولکولی در یاسوج ، ارسال آزمایش های کرونایی به استان های تهران و شیراز نیست و ظرفیت انجام تست روزانه این آزمایشگاه هم اینک به ۲۰۰ مورد رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.