مجید صفایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید» نامگذاری شده، که بر این اساس در راستای تحقق آن، تمام تلاش این مجموعه بر آن است که تحولات گسترده ای در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد صورت گیرد.

وی افزود: ۲۵ طرح بزرگ گردشگری برای کارگروه فنی استان ارسال شد که از این تعداد ۹ طرح بزرگ در زمینه توسعه زیر ساخت های گردشگری در این کارگروه تصویب شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تحول حوزه گردشگری، مرمت آثار تاریخی و ایجاد کارگاه های بزرگ صنایع دستی از مهم ترین اولویت های کاری این اداره کل در سال ۹۹ خواهد بود.

صفایی بیان کرد: امسال همچنین ۱۸ اردوگاه گردشگری در شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با داشتن چشمه‌ها و تفرجگاه‌های بکر، آبشارهای زیبا، رودخانه‌های خروشان همراه با مناظر بدیع گردشگری از مقاصد گردشگری مهم در جنوب کشور است.

دریاچه‌های طبیعی، پوشش جنگلی درختان سرسبز بلوط و رایحه خوش بوته‌های کوهساران، جلوه‌هایی از طبیعت سحرانگیز این استان است.

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۸۳ جاذبه گردشگری، ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی است که ۷۷۰ مورد از آن ها به ثبت رسیده است.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه پذیرای افزون بر سه میلیون گردشگر است که صدها جهانگرد هم در میان آنها به چشم می‌خورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.