مجید صفایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیش از ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تا زمان مهار ویروس کرونا گردشگران در این مکانها پذیرش نخواهد شد.

وی ادامه داد: سیزدهم فروردین ماه نیز هیچ کدام از تفرجگاه های استان میزبان گردشگران نخواهد بود.

صفایی اضافه کرد:طبق برنامه ریزی های انجام شده پس از مهار ویروس کرونا و بازگشت کشور و استان به وضعیت عادی، برنامه‌های ویژه ای در نقاط گردشگری استان انجام خواهد شد.

گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد چند سالی است که در فصل  طلایی با مشکلاتی روبرو شده است. در اردیبهشت ماه سال ۹۶ زلزله ۵.۶ ریشتری در شهر یاسوج باعث شد این شهر تابستان بی رونقی را پشت سر بگذارد.

پس از آن سقوط هواپیمای مسافربری یاسوج به تهران در بهمن ماه ۹۶ و پیدا نشدن پیکر جانباتگان حادثه تا چهار ماه بعد باعث ایجاد فضای یاس و نا امیدی در استان شد.

فروردین ماه ۹۸ نیز بارندگی های سیل آسا و طغیان آب رودخانه ها، سیل و از بین رفتن بخشی از  زیر ساختها گردشگری استان را با رکود چشمگیری مواجه کرد.

 با این حال شیوع ویروس کرونا باعث شد استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از خلوت ترین نوروزهای خود در دهه اخیر را پشت سر بگذارد اما برخلاف رویدادهای گذشته چون موضوع سلامت جامعه در میان است کسب و کارهای متاثر از این رکود اعتراضی ندارند و از آن استقبال هم می کنند.

براساس قانون تفرجگاه های استان در روز سیزده بدر و طبیعت تعطیل بوده و میزبان کسی نخواهد بود و افرادی که از این قانون سرپیچی کنند جریمه خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.