به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز سه شنبه در ارتباط ویدئوکنفرانس با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: بدون شک موفقیت دولت و همه دست اندرکاران امر برای مدیریت و مقابله با ویروس کرونا و شروع برخی فعالیت ها از هفته آینده به همراهی و مشارکت مردم گره خورده است.

رئیس جمهوری یادآور شد: گرچه هدف دولت در اجرای گام دوم طرح فاصله گذاری هوشمند کمک به برخی کسبه و فعالیت های اقتصادی خرد هست اما نباید این را به معنای تمام شدن دوران بیماری کرونا تلقی کنیم.

روحانی تاکید کرد: برای اجرای این طرح همه باید کمک کنند و تک تک افراد جامعه بویژه بازاریان و کسبه، رانندگان و حوزه حمل و نقل و سایر صنوفی که با تشخیص استانداران با رعایت تمامی جوانب و اصول بهداشتی قرار هست فعالیت آنها از ۲۳ فروردین آغاز شود، موظف به رعایت موازین بهداشتی هستند.

رئیس دولت تدبیرو امید دراین ارتباط ویدئویی همچنین آخرین وضعیت واقدامات ستاد مدیریت کرونا در کهگیلویه وبویراحمد و روند همراهی مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی بویژه در تعطیلات عید و نیز آغاز مرحه دوم فاصله گذاری هوشمند در استان را از زبان استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان جویا شد.

قدردانی رئیس جمهوری از مردم کهگیلویه وبویراحمد

دکتر روحانی پس از ارایه گزارش استاندار کهگیلویه وبویراحمد و رئس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وضعیت بیماری کرونا و تعداد مبتلایان در این استان را امیدوارکننده و رضایت بخش دانست و از همراهی، مشارکت فعال و تعامل خوب مردم فهیم و قدرشناس این استان و همچنین از اعضای ستاد استانی مدیریت کرونا بویژه استاندار، کادر درمانی ، پزشکان و پرستاران نیز به طور ویژه قدردانی کرد.

وی مردم استان کهگیلویه وبویراحمد را مهمان نواز، غیور، سلحشور، قدرشناس و وفادار به نظام و انقلاب اسلامی در صحنه های مختلف دانست و گفت: یکی از ظرفیت های منحصر به فرد این خطه و ویژگی های بارز این استان موقعیت گردشگری و مناظر بکر و طبیعی آن است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز با تشریح برخی اقدامات و ارایه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا و تقدیر از تلاش های جهادی و با تدبیر رئیس جمهوری و سایر اعضای دولت تدبیر وامید در مدیریت خوب این بیماری تاکید کرد: وضعیت حاکم در این استان در خصوص بیماری کرونا به نسبت سایر مناطق و استان های درگیر مطلوب تر و امیدوارکننده تر است.

کلانتری یادآور شد: اقدام های مدیریتی ، پیش بینی ها و طرح های مقابله ای با بیماری کرونا در این استان حتی از حدود دوهفته قبل از ورود این ویروس به کشور آغاز و در تاریخ ۱۳ بهمن ۹۸ نخستین جلسه شورای سلامت با محوریت کرونا و حتی در بحبوبه انتخابات مجلس یازدهم با تصویب ۱۰ مصوبه در این خصوص برگزار شد.

وی گفت: راه اندازی کارخانه الکل با ظرفیت روزانه بیش از هزار لیترو تغییر خطوط یک کارخانه تولیدی به مواد ضدعفونی کننده که حتی نیاز برخی برخی استان ها از جمله همدان، فارس و حتی تهران را نیز تامین کرد از دیگر اقدام های ستاد استانی مدیریت کرونا بوده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یاداور شد: با تلاش دولت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان نیز ۲۸۵ تخت نقاهتگاهی را در سه شهر استان پیش بینی کردیم که کمتر از ۱۵ مورد آن هم اینک اشغال شده است.

وی راه اندازی استودیو سلامت در صدا وسیمای مرکز استان و تدوین برنامنه های راهبردی و آگاهی بخشی و استفاده از ظرفیت سایر نهادهای مردمی، علما و روحانیت، رسانه ها، هنرمندان ، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در راستای اقناع سازی افکار عمومی و همراه کردن مردم در رعایت مسایل بهداشتی را از دیگر اقدام های فرهنگی و اجتماعی در ستاد استانی مدیریت کرونا عنوان کرد.

کلانتری همچنین استفاده از ظرفیت های مردمی و خیرین برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز کادر درمانی و بیمارستان ها و  راه اندازی چندین کارگاه تولیدی ماسک و دستکش از جمله کارگارگاه تولیدی شهید سلیمانی با همکاری مجموعه سپاه با ظرفیت تولید روزانه ۲۰ هزار عدد در سه شیف کاری شبانه روزی را از دیگر اقدامات مهم ستاد مدیریت کرونا در استان ذکر کرد.

وی همراهی مطلوب مردم و تعامل مثبت آنها در طرح فاصله گذاری اجتماعی را یادآور شد و گفت: مردم قدرشناس و فهیم این خطه با اعتماد به صداقت و عملکرد مسئولان و بویژه دولتمردان تدبیرو امید با نهایت همراهی به توصیه ها و تاکیدات مسئولان در امر رعایت مسایل بهداشتی و کمک به قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک کردند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با اعلام امادگی کامل استان و استقبال مردم قدرشناس و وفادار کهگیلویه وبویراحمد از رئیس جمهوری  و اعضای هیات دولت برای سفر به این استان دعوت کرد.

وی تصریح کرد: هم اینک افزون بر ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح های عمرانی و اقتصادی در بخش های مختلف راه، تامین اب ، کشاورزی و بهداشتی و درمانی آماده بهره برداری است که مردم منتظر سفر رئیس جمهوری برای افتتاح این طرح ها هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این ارتباط ویدئویی و در پاسخ به سئوالات رئیس جمهوری مبنی بر اخرین وضعیت بیماری کرونا، شمار مبتلایان و نیز وضعیت امکانات و نیروی اسنانی در سطح بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز گفت: روند طرح های مقابله ای با بیماری کرونا در این استان به بهترین وجه ممکن و در سایه تعامل ، همراهی و همدلی همه اعضا و نهادهای مختلف و همکاری مردم در حال اجراست.

پرویز یزدان پناه تاکید کرد: شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این استان هم اینک ۱۹۵ نفر هستند که ۹ نفر از آنها در بیمارستان بستری هستند.

وی گفت: ۷۶ نفر از آنها نیز بهبودی کامل یافته اند و مابقی نیز با نظارت کادر درمانی و پزشکان مراحل درمانی خود را در منزل سپیری می کنند.

وی بیشترین روزهای پیک بیماری کرونا در استان را نیز ۲۸ اسفند و ۱۱ فروردین با ۱۵ و ۱۶ مورد افزایش مبتلایان به این بیماری دانست و گفت: در صورتی که طرح های مقابله ای با همین روند تداوم یابد و مردم نیز همچنان در رعایت مسایل بهداشتی و توصیه ها همراهی داشته باشند، نخستین استانی خواهیم بود که جشن پایان و مهار بیماری کرونا را در سطح کشور خواهیم گرفت.

یزدان پناه افزود: در حالی که میانگین انجام تست های کرونا در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۵۰ نفر است در استان کهگیلویه وبویراحمد این میزان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بالای ۴۵۰ مورد است.

وی تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان را هشت نفر اعلام کرد و گفت: میانیگن سنی آنها بالای ۶۸ سال و هفت نفر از این فوتی ها دارای بیماری زمینه ای بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.