به گزارش خبرنگار مهر، قدرت اخوان اکبری در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در اردبیل در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در حال حاضر ۲۹۲ نفر به دلیل احتمال ابتلاء به ویروس کرونا در استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۶ نفر به دلیل ویروس کرونا در استان جان خود را از دست دادند، افزود: طبق جدیدترین آمار ۱۵۴ بیمار مثبت قطعی در حال حاضر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های اردبیل بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ بیمار جدید در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان بستری و تعدادی هم مرخص شده‌اند.

اخوان اکبری ادامه داد: از ابتدای شروع بیماری در استان حدود ۶۵۰ بیمار بستری شدند.

به گفته وی این آمار بر اساس آزمایش ویروس شناسی است و افرادی که بر اساس علائم بالینی، سی تی اسکن، آزمایش خون و عکس سینه مبتلا هستند بسیار بالاتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار قطعی بر اساس جواب تست مثبت اعلام می‌شود امروز نتیجه جدیدی به دست ما نرسیده است و قطعاً در طی روزهای آینده آمار موارد مثبت بیشترخواهد شد؛ همچنین هم استانی‌های عزیز با مراجعه به سامانه وزارتی salamat.gov.ir و ثبت مشخصات و با چند سوال ساده می‌توانند از وضعیت خود در زمینه ابتلاء یا سالم بودن مطمئن شده و توسط مراقبین سلامت بررسی و پیگیری شوند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.