حسین کلانتری عصر امروز جمعه در تماس ویدئو کنفرانس با فرمانداران هشت گانه کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: بدون شک نظارت و رصد دقیق در زمینه توزیع اعتبارات و امکانات بهداشتی انجام خواهد شد.

وی مرجع اصلی در توزیع اقلام بهداشتی از سوی هر سازمان و نهاد دولتی و یا بخش خصوصی و خیرین را دانشگاه علوم پزشکی استان دانست و گفت: البته در برخی موارد ممکن است یک شخص خیر یا بخش خصوصی و یا حتی نماینده یک حوزه انتخابیه اهدای بسته حمایتی و اقلام بهداشتی خود را به یک بیمارستان و یا کادر درمانی در یک شهرستان اختصاص دهد.

کلانتری بیان کرد: در چنین مواردی اولویت با آن بیمارستان و یا شهرستان است اما همچنان باید دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی در توزیع این اقلام باشد.

وی گفت: البته به طورمرتب و مکرر از طریق ویدئوکنفرانس، فرمانداران ، بخشداران و حتی دهیاران و همچنین گزارش های دقیق مردمی در جریان امور و رصد اوضاع شرایط در همه شهرستان ها قرار می گیریم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با قدردانی از تلاش همه اعضای ستاد استانی و شهرستانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: غربالگری ،انجام تست، بیماریابی و توجه ویژه به قرنطینه خانگی مبتلایان از جمله عوامل مهم قطع زنجیره انتقال ویروس خواهد بود.

کلانتری به خانواده های داغداری که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان عزیزان خود را از دست دادند تسلیت گفت و تاکید کرد: باید از صبر و بردباری این خانواده ها برای اینکه نمی توانند به دلیل شرایط بیماری کرونا حتی مراسم ختم و تشییع عزیزانشان را بر طبق سنت و فرهنگ این منطقه انجام دهند، قدردانی کرد.

کلانتری برای شناسایی و مراقبت دقیق از بیماران و مبتلایان در شهرها و روستاها نیز تاکید کرد و افزود: رها کردن هر بیمار همانند بمب خوشه ای است که در جمعیت رها شود و فاجعه ای به بار آورد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد از فرمانداران خواست تا افراد بی بضاعت و نیازمندی که در قرنطینه خانگی به سر می برند و مشکل مایحتاج دارند از طریق دستگاههای حمایتی مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی صنوفی همچون خواربارفروشی ها،قصابان،نانوایی ها را ضروری و مهم دانست و خاطرنشان کرد: به طور مداوم ومکرر نظارت و رصد بازار در دستور کار فرمانداران باشد.

وی از مالکانی که در برخی شهرستانها با اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه اقدام به بخشش اجاره مغازه  خود کردند تقدیر و قدردانی کرد.

کلانتری با توجه به تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین از همه فرمانداران و مسئولان استان خواست با دقت و حساسیت و رعایت همه پروتکلهای بهداشتی ،مراقبت کنند تا به زودی شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس و رهایی استان از این ویروس خطرناک باشیم.

رییس ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: هر شهرستانی که در اسرع وقت به صورت صد درصد طرح غربالگری را انجام دهد از فرماندار و مسئولان بهداشت و درمان آن شهرستان به طور ویژه تقدیر خواهد شد.

عصر امروز جمعه ویدئو کنفرانس استاندار کهگیلویه وبویراحمد با حضور معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مسئولان استانی با فرمانداران و روسای مراکز بهداشتی و درمانی شهرستانها برگزر شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد تا ظهر امروز به ۱۷۶ نفر رسید.

شمار فوتی های ناشی از این ویروس نیز هشت نفر اعلام شده است که میانگین سنی این بیماران بالای ۶۷ سال بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.