کار ضدعفونی و گندزدایی بیمارستان شهیدرجایی شهر دوگنبدان با استفاده از یک فروند پهباد انجام شد.

پیش از این در چند مرحله کار ضدعفونی و گندزدایی معابر و مکان های پرتردد شهر دوگنبدان انجام شده بود.

جوانان گچسارانی که روز گذشته با خانه نشینی در روز طبیعت گام مهمی برای بیرون راندن ویروس کرونا از دیار خود برداشته بودند امروز پنجشنبه چهاردهم فروردین برای ضدعفونی و گندزدایی محله های مسکونیاین شهرستان اقدام کردند.

به اذعان مسئولان مشارکت مردم گچساران برای پیشگیری از ویروس کرونا مطلوب بوده به گونه ای که اصناف شهر دوگنبدان برای تعطیلی بازار در کهگیلویه و بویراحمد پیشگام بودند.

گروهی از کارکنان بیمارستان نفت شهر دوگنبدان نیز با تولید تجهیزات حفاظت فردی کادر درمانی نظیر لباس گان و ماسک های ۶ لایه در مبارزه با انتشار ویروس کرونا سهیم شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: کار ضدعفونی و گندزدایی محله های مسکونی پرجمعیت شهر دوگنبدان و ساختمان های اداری این شهرستان با استفاده از ۳۰ دستگاه تراکتور انجام شده است.

سهراب صیدی افزود: این اقدام با مشارکت دفتر نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی،تجهیزات دستگاه های اجرایی و جوانان داوطلب انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت انجام ضدعفونی و گندزدایی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اظهار داشت: با وجود این تلاش ها اما همچنان درخانه ماندن بهترین اقدام برای پیشگیری از سرایت این ویروس است.

صیدی افزود: انجام غربالگری برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا از برنامه های مهم در دست اجرا برای کاهش میزان آثار این ویروس بر سلامت مردم است.

وی عنوان کرد: در این طرح افراد مبتلا به بیماری ویروس کرونا قبل از حاد شدن علائم انجام می شود.

صیدی تاکید کرد:۹۸ درصد از مردم این شهرستان با تلاش کادر مراکز بهداشتی و درمانی، خانه‌های بهداشت روستایی و پایگاه‌های مراقبت سلامت این شهرستان در قالب طرح بسیج ملی غربالگری ویروس کرونا ارزیابی شدند.

سهراب صیدی افزود: در قالب طرح ملی غربالگری ویروس کرونا در مناطق شهری و روستایی این شهرستان ۱۰۷ هزار نفر به صورت تلفنی ارزیابی شدند.

وی ابراز کرد: هشت مرکز بهداشتی - درمانی در مناطق شهری و روستایی و ۲۸ خانه بهداشت روستایی کار پایش خانواده‌ها و اطلاع از وضعیت سلامتی آنها در قالب طرح بسیج ملی غربالگری کرونا این شهرستان  انجام دادند.

صیدی اظهار داشت: در این طرح ملی با تماس با سرپرست خانوار درباره علائم بیماری کرونا سوال می شود و در صورت ابتلا به علائم پیگیری ها به صورت روزانه  انجام و توصیه های لازم ارائه می شود.

وی تصریح کرد: هفت گروه گشت ویژه برای مقابله با ویروس کرونا و نظارت بر امور بهداشتی اصناف در این شهرستان فعالیت دارد.

صیدی گفت: غربالگری و کنترل وضعیت بهداشتی مسافران پروازهای وارده به گچساران، جلوگیری از خارج شدن ماسک و الکل از گچساران، جلوگیری از خودروهای شخصی روبروی ترمینال مسافر بری، نظارت بهداشتی بر محصولات تولیدی شیر و ماست روستاها ، ضد عفونی تمامی معابر عمومی، پارک ها، فضای عمومی، سرویس های بهداشتی و تعطیلی شرکت های پیمانکاری دارای کارگران جمعی تا اطلاع بعدی از مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با ویروس کرونا در این شهرستان بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.