بهرام سرمست در گفت‌وگویی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان قم در نخستین ساعات پس از اعلام شیوع کرونا در قم، افزود: در این زمینه مسائل را با شفافیت و صداقت با مردم در میان گذاشتیم.

وی با اشاره به اجرایی شدن ۲۲۳ مصوبه ستاد بحران استان قم ادامه داد: آگاهی بخشی به مردم در راستای رعایت نکات بهداشتی توام با حفظ آرامش جامعه در دستور کار این ستاد بود.

استاندار قم با تاکید بر قرنطینه‌ی دو بیمارستان در مرحله‌ی نخست گفت: با افزایش تعداد بیماران، اختصاص سایر بیمارستان‌ها و بنا نمودن بیمارستان‌های سیار و نقاهت گاه با استفاده از ظرفیت نیروهای نظامی در دستور کار قرار گرفت.

سرمست ادامه داد: با توجه به نیاز تکمیل بیمارستان امیر المومنین(ع) و تأمین تجهیزات پزشکی از اختصاص مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد که در این راستا از ریاست محترم جمهور و اعضای محترم هیئت دولت به‌ویژه دکتر لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی قدردانی می‌کنیم.

وی پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا را از مهم‌ترین اولویت‌های استان قم طی سه هفته‌ی اخیر دانست و تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت نیروهای نظامی و شهرداری نسبت به ضدعفونی معابر شهری اقدام شده است.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه ایثار و جان‌فشانی پزشکان و پرستاران در این ایام قابل وصف و جبران نیست، گفت: پرداخت مطالبات کادر درمان استان قم نیز مورد پیگیری جدی بوده است.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و ۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور ۱۰ هزار و ۷۵ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون سه هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.

وی درباره موارد جدید شناسایی بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها گفت: تهران: ۳۰۳ نفر، قم ۴۲ نفر، گیلان ۸۴ نفر، اصفهان ۴ نفر، البرز ۷۴ نفر، مازندران ۷۹ نفر، مرکزی ۸۸ نفر، قزوین ۴۲ نفر، سمنان ۴۰ نفر، گلستان ۲۵ نفر، خراسان رضوی ۲۹ نفر، فارس ۲۹ نفر، لرستان ۲۵ نفر، آذربایجان شرقی ۷ نفر، خوزستان ۳۱ نفر، یزد ۲۱ نفر، زنجان ۱۷ نفر، کردستان ۹ نفر، اردبیل ۱۴ نفر، کرمانشاه ۲۰ نفر، کرمان ۷ نفر، همدان ۱۲ نفر، سیستان و بلوچستان ۶ نفر، خراسان جنوبی ۱۲ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۱ نفر، ایلام ۷ نفر، آذربایجان غربی ۱۹ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ نفر، بوشهر ۳ نفر و استان‌های هرمزگان و خراسان شمالی بدون مورد جدید ابتلا بوده‌اند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.