محسن جلیل روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تصادف در حدود ساعت ۱۶ عصر امروز حوالی دوراهی سپیدار در محور یاسوج به بابامیدان به وقوع پیوست.

وی افزود: بلافاصله اکیپ های اورژانس به منطقه اعزام شدند اما یکی از سرنشینان خودروی پراید پیش از رسیدن آنها به سبب شدت جراحات وارده فوت کرده بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۶ مصدوم این حادثه بعد از ارائه خدمات پزشکی اولیه توسط تکنسین های اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شدند.

۷۷ نفر ۶ ماه نخست ۹۸، در سوانح رانندگی منجر به فوت این استان جان خود را از دست دادند این در حالی است که مجموع فوت شدگان سوانح رانندگی در طول ۱۲ ماه سال گذشته ۷۲ مورد بوده است.

حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشت .

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است.

بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان های کویری است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.

راکد ماندن طرح های بزرگ راهسازی از جمله بزرگراه ها و ۳۰ کیلومتر ورودی شهرهای استان، ضعف توان فنی پیمانکاران و ضعف محسوس ایمنی راه ها به ویژه در محورهای اصلی از یاسوج به سمت اصفهان و بابامیدان و همچنین ضعف فرهنگ ترافیکی و رانندگی از جمله دلایل بروز تصادفات در این استان از نظر کارشناسان اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.