به گزارش ایرنا، در چند روز اخیر مردم عشایری منطقه باباکلان از کمبود آب آشامیدنی گلایه مند بودند و خواستار کمک مسئولان برای تامین این مایع حیاتی شدند.

منطقه عشایری باباکلان ۲۵۰ خانوار جمعیت دارند.

صادق فاتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقدمات ایجاد یک انشعاب آب در این منطقه فراهم شده و تلاش می شود این مشکل تا چند روز آینده رفع شود.

وی ابراز داشت:کمبود آب برای آبگیری تانکرهای آبرسان در روستای باباکلان نزدیک به این منطقه عشایری سبب این مشکل شده است.

فاتحی افزود: با وجود همکاری  اداره آب روستایی با امور عشایر گچساران اما بهره وری بیشتر از آب روستا باعث کمبود آب در روستا می شود.

رئیس اداره امور عشایر گچساران و باشت با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از عشایر گچساران  معادل ۳۵۰ خانوار کوچ رو به مناطق قشلاقی بازگشته اند ابراز داشت: هم اکنون ۶ تانکر آبرسان کار تامین آب آشامیدنی مناطق عشایری را به عهده دارد.

فاتحی گفت: بازگشایی راه های عشایری و تامین آرد و نفت از دیگر برنامه های در دست اجرا برای رفاه حال عشایر گچساران است.

وی بیان کرد: امسال ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازگشایی راه ها،بهسازی چشمه ها،سرویس های بهداشتی و زیرساخت های رفاهی مناطق عشایری این شهرستان ها پیش بینی شده است که نسبت به بودجه پیش بینی شده پارسال پنج برابر شده است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت ابراز امیدواری کرد: با جذب این اعتبار بتوان خدمات زیربنایی خوبی در مناطق عشایر این شهرستان ها انجام داد.

وی از تلاش های نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و تامین بودجه برای عمران و آبادی در مناطق عشایری قدردانی کرد.

دریلا، آبگندی و کلاغ نشین از جمله مناطق عشایری گچساران است.

مناطق قشلاقی شهرستان گچساران و باشت سالانه محل استقرار و سکونت حدود ۲ هزار خانوار عشایر کوچرو از مناطق سردسیری استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است.

این قشر مولد سالانه ۲هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز،۶ هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

عشایر گچساران شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترکهای قشقایی و دره شوری هستند.

مناطق ییلاقی عشایر گچساران سمیرم، سپیدان و مناطق سردسیری شهرستان بویراحمد است.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.