به گزارش ایرنا، بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه با یاسوج مرکز، کهگیلویه و بویراحمد حدود 250 کیلومتر فاصله دارند و سخت گذر بودن راه ارتباطی این بخش‌ها اجرای طرح گازرسانی این منطقه را هزینه برکرده بود.
این بخش‌ها حدود 50 هزار نفر جمعیت دارند.
با تلاش مسئولان تدبیر و امید مهمترین آرزوی مردم منطقه محروم قلعه رئیسی و دیشموک به بار نشست و سرانجام فاز اول و دوم گازرسانی به این منطقه تکمیل شده است.
کلنگ زنی گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک در آبان 94 انجام و فاز اول و دوم این طرح به طول 15 کیلومتر تکمیل شده است.
فاز سوم گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک کهگیلویه با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در اواخر سال 95 آغاز شد.
حمیدرضا عراقی در آیین کلنگ زنی با اشاره به هزینه 450 میلیارد ریالی آن گفت: دولت توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد.
وی اظهار داشت: اختصاص این مقدار بودجه به این طرح نشان از حمایت دولت تدبیر و امید از مناطق محروم و دورافتاده است.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح گازرسانی به این بخش‌ها با روند خوبی در حال اجرا است.
عدل هاشمی پور با اشاره به پیگیری مستمر گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک اظهار داشت: اعتبار این طرح به‌موقع تأمین خواهد شد.
وی بیان کرد: روستاهای در طول مسیر، اداره منابع طبیعی و راه نسبت به رفع معارضات اجتماعی باید همکاری لازم برای تسریع در روند اجرایی کار را داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد طرح گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک را خدمت ماندگار دولت تدبیر و امید به مردم اعلام کرد.
سید موسی خادمی تأمین سوخت پایدار، جلوگیری از قطع درختان جنگلی، رفع نارضایتی‌های مردم این مناطق، کاهش مصرف بی‌رویه سوخت فسیلی و تسریع در توسعه همه جانبه را از مهمترین فواید گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی، دیشموک و روستاهای اقماری در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد.
وی گفت: در شهر قلعه رئیسی 732 خانوار و در دیشموک 978 خانوار در انتظار گازرسانی هستند.
وی طول شبکه گازرسانی به قلعه رئیسی را 73 کیلومتر و دیشموک را 90 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 160 روستا در حریم 15 کیلومتری این 2 شهر گازرسانی خواهند شد.

**شبکه داخلی 20 روستا تاکنون اجرایی شده است
رئیس شرکت گاز کهگیلویه با اشاره به لوله گذاری فاز اول و دوم این طرح به طول 15 کیلومتر گفت: 35 میلیارد ریال در این راستا هزینه شد.
سید مسلم اکوانیان اظهار داشت: عملیات اجرایی فاز سوم به طول 58 کیلومتر و اعتبار 380 میلیارد ریال نیز روند اجرایی خوبی دارد.
وی بیان کرد که شبکه داخلی در 20 روستا نیز اجرایی شده است.
اکوانیان عنوان : طرح شبکه داخلی شهر دیشموک و 17 روستای اطراف نیز طراحی و به‌زودی اجرایی خواهد شد.
شهرستان کهگیلویه با جمعیتی نزدیک به 132 هزار نفر دارای چهار بخش، چهار شهر، 10 دهستان و 365 روستای بزرگ و کوچک است.
بیش از 98 درصد جمعیت شهری و 40 درصد جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
گزارشگر: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.