حسین کلانتری امروز در هجدهمین نشست ستاد مدیریت کرونا درکهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه سلامت مردم و مقابله جانانه برای پیشگیری از بیماری کرونا اولویت نخست همه دست اندرکاران و متولیان امر است ، تاکید کرد که فرصتی برای ایجاد حاشیه و جوسازی ها نیست ، تسویه حساب های شخصی ، جناحی و یا گروهی به زمان دیگر موکول شود.


وی وضعیت حاکم بر ستاد مدیریت کرونا و همچنین برنامه های مقابله ای در سایه همدلی، هماهنگی و تعامل میان همه اعضا و نهادهای مرتبط با این بیماری را در سطح استان رو به جلو، امیدوارکننده و مثبت ارزیابی کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: اگر چه در روزهای نخست مقابله و مدیریت کرونا در استان از جمله غربالگری در مسیرهای ورودی با برخی چالش ها و تنگناهایی روبرو بودیم اما هم اینک با همت و نگاه ویژه دولت، وزارت بهداشت، ورود محسوس بخش خصوصی، سپاه و سایر متولیان مر اوضاع به خوبی و بر روی ریل قرار گرفته رفته است.

کلانتری با تقدیر از حوزه معاونت بهداشتی و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بویژه تیم سلامت در مراکز و خانه های بهداشت و درمان در جای جای این استان گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و سامانه سیب میزان غربالگری از خانواده ها و مردم استان هم اینک به حدود 63 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که برخی استان ها بویژه استان های درگیر و با شدت مبتلایان به کرونا بیش از 10 روز زودتر از این استان کار غربالگری را آغاز کرده بودند، اما در یک کار جهادی و منسجم و با تلاش بی وقفه مراکز بهداشتی از استان کهگیلویه وبویراحمد از رتبه 31 کشور به رتبه پنجم رسیده است.

پیش بینی مقابله ای برای وضعیت بد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با توجه به روند افزایشی آمار مبتلایان به بیماری کرونا در سطح استان و همچنین سیر صعودی آن طی روزهای آینده گفت که پیش بینی های لازم برای ایجاد بیمارستان های صحرایی، نقاهتگاه و یا مکان های جدید قرنطینه ای در استان انجام شده است.

وی دانشگاه علوم پزشکی استان را موظف کرد که ظرف 24 ساعت آینده تکلیف نهایی این مکان های جدید قرنطینه ای برای ویروس کرونا در سطح شهرها و مناطق مختلف استان را مشخص کند و اقدامات لازم را برای تجهیز و استقرار امکانات درمانی و بهداشتی در این مکان ها در اسرع وقت انجام دهند.

اهدای 10 هزار عدد ماسک از سوی معاون مهندسی رزمی سپاه

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین از همه خیرین، بخش خصوصی و سایر افراد ذی نفوذی که  در تامین امکانات و اقلام و لوازم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی استان را برای مقابله با بیماری کرونا یاری داده ند، قدردانی کرد.

وی همچنین تقدیر تلاش ها و رایزنی سردار جواد عظیمی فر معاون مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از سرداران و فرزندان پرافتخار استان جهت تامین بیش از 10 هزار عدد ماسک برای مراکز درمانی استان ،گفت:  ظرف هفته جاری نیز کمک های دیگری از سوی وزارت دفاع و با همکاری این سردار سرافراز به استان ارسال خواهد شد.

کلانتری همچنین از همکاری و رایزنی منتخبان ملت در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا ظرف روزها و هفته های اخیر نیز قدردانی کرد.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به رایزنی های انجام شده و همکاری غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ظرف روزهای آینده حدود 100 میلیارد ریال برای مقابله با بیماری کرونا به استان تخصیص خواهد یافت.

تعطیل نشدن مشروط بازار

کلانتری با قدردانی از اصناف و بازاریانی که ظرف روزها و هفته های اخیر در شیوع بیماری کرونا داوطلبانه و خودجوش برای همکاری و رعایت مسایل و موازین بهداشتی ستاد مدیریت کرونا در استان را یاری دادند، تاکید کرد: بازاریان و اصنافی که در این راستا همکاری کردند مورد تشویق قرا خواهند گرفت.

وی البته تعطیل نکردن بازار و صنوف مختلف در استان را مشروط به رعایت مسایل بهداشتی و تجهیز به تمامی اقلام و وسایل بهداشت عمومی دانست و گفت: معاون اقتصادی استاندار کمیته ای را با هماهنگی ستاد مدیریت کرونا در این راستا تشکیل دهد و با نظارت دقیق و رصد کامل اصناف و بازرگانی که اقدام به رعایت مسایل بهداشتی نکنند با آنها برخورد قاطع شود.

وی بار دیگر بر تشدید کنترل ها و غربالگری منظم و منسجم در ورودی های استان نیز تاکید کرد و گفت: با توجه با مصوبه شورای تامین استان هر فردی که دارای علائم بیماری کرونا از نظر کادر درمانی تشخیص داده شد موظف به قرنطینه خود به مدت تعیین شده حدود 14 روز است.

 وی گفت: افرادی که به هر دلایلی از این پروتکل و دستورالعمل بهداشتی تمرد کنند با حکم و برخورد دستگاه قضایی مجبور به قرنطینه و نگهداری 14 روز خواهند شد.

معاون وزیر بهداشت امروز اعلام کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۱۳۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۷۱۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با 13 نفر افزایش تا ظهر امروز به 45 نفر رسید است.



 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.