به گزارش خبرنگار مهر، حسین کلانتری بعدازظهر یکشنبه در یازدهمین نشست ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا افزود: یکی از راه‌های مقابله با این بیماری غربالگری در ورودی‌های شهرها در استان است که اکنون غربالگری در هفت محور اصلی ورودهای استان انجام می‌شود و کمیت و کیفیت غربالگری باید افزایش یابد.

وی بیان داشت: همچنین خط تولید ژل و الکل در استان راه اندازی شده و تولید ماسک در استان نیز وارد مرحله تازه ای شده است و تولید به سرعت رو به افزایش است.

کلانتری تصریح کرد: تخت‌های آی سی یو نیز در استان افزایش یافته و کسانی که علاقمند به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها برای قطع حلقه بیماری کرونا هستند باید آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

وی افزود: شکست و کنترل زنجیره کرونا در استان نیازمند توجه جدی به تصمیمات ستاد کشوری مدیریت بیماری کرونا است و برای قطع کردن حلقه بیماری کرونا و حفظ موقعیت کنونی در استان باید از همه ظرفیت‌های صدا و سیما، رسانه‌های جمعی، هنرمندان، ائمه جمعه و جماعات، بزرگان و تأکیدات و توصیه‌های بهداشتی نیز به شکل مطلوب‌تری استفاده شود.

استاندار بیان داشت: از همکاری خوب و آگاهانه عموم مردم، اصناف و بازاریان استان قدردانی می‌کنم چرا که مردم عزیز استان به خوبی با درک شرایط، همکاری صمیمانه ای با مجموعه دست اندرکاران خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا دارند.
کلانتری افزود: از همه کسانی که دغدغه دارند و مسئولانه و با دلسوزی و با نیت خیر پیشنهاد سازنده می‌دهند و پیامک می‌فرستند و به طور مستقیم زنگ می‌زنند اعم از هنرمندان، دندانپزشکان، سازمان‌های مردم نهاد و خانم‌ها و آقایان فعال در عرصه اجتماعی تقدیر می‌کنم و توصیه‌های آنها را با دقت مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی اظهار داشت: حفظ سلامت مردم مهمترین و اصلی ترین وظیفه ماست و هیچ چیزی نمی‌تواند سلامتی مردم را تحت تأثیر قرار دهد.

استاندار با بیان اینکه تاکنون حتی یک نفر تلفات هم در استان نداشتیم، گفت: ۲۷ مورد به این بیماری مبتلا شده‌اند که نتیجه پای کار بودن و به موقع شروع شدن برنامه‌ها و اقدامات میدانی و فرهنگ سازی لازم در خصوص این بیماری در سطح استان بوده و مهم‌ترین قسمت کار، مشارکت و آگاهی بخشی مردم فهیم و شریف استان است.

وی افزود: توجه و رعایت توصیه‌هایی که در این خصوص مورد تاکید قرار گرفت، حساسیت لازم، اطلاعات و آگاهی‌هایی که مردم عزیز این استان نسبت به این بیماری داشتند، و تلاش‌های بی وقفه مجموعه دستاندر کاران دستگاه‌های کنترلی و نظارتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، نیروی انتظامی و هلال احمر در زمینه کنترل بیماری مؤثر است.

کلانتری تاکید کرد: تنها راه کنترل این ویروس ماندن در منزل است و بیماری چون قدرت انتشار فوق العاده بالایی دارد باید با دقت، حساسیت و سرعت تمام توصیه‌ها و اقدامات لازم در این خصوص را انجام داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.