علی سلحشوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که ۱۰ میلیارد ریال از این اعتبارات در اختیار مدیریت بحران استانداری و ۲ میلیارد ریال نیز به صورت مستقیم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دستگاه های متولی موظف هستند بر اساس مبادله موافقت نامه نحوه هزینه کرد این اعتبارات را به سازمان برنامه و بودجه گزارش کنند، تصریح کرد: برای خرید هر گونه لوازم و اقلام بهداشتی و هزینه هایی که در راستای سلامت مردم و شهروندان انجام می شود برای تامین اعتبار نیز سازمان برنامه و بودجه آماده همکاری است.

سلحشوری همچنین یادآور شد که بر اساس مصوبه و دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت که به همه سازمان ها و دستگاه های مختلف اجرایی نیز ابلاغ شده تمامی مدیران ، نهادها و سازمان ها موظفند هرگونه اقلام بهداشتی مورد نیاز اعم از ماسک، دستکش، ژل های ضدعفونی کننده و سایر لوازم مورد نیاز سلامت فردی کارکنان را به صورت پکیج در اختیار آنها قرار دهند.

وی با بیان اینکه این دستورالعمل ابلاغی نیز از هفته پیش و با تاکید حسین کلانتری به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است، گفت: بدون شک با ارزیابی ها، گزارش کار و راستی آزمایی که از کارکنان هر دستگاه اجرایی انجام می شود میزان کارکرد و انجام این دستورالعمل ابلاغی توسط دستگاه های مختلف احصا خواهد شد.

وی ادامه داد که نحوه فعالیت و اجرای این دستورالعمل ابلاغی و لازم الاجرا به طور حتم در ارزیابی های مدیران دستگاه های اجرایی لحاظ خواهد شد.

سلحشوری همچنین تاکید کرد که بر اساس مصوبه و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان امور استخدامی و ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی امور و مکاتبات اداری در سطح دستگاه های اجرایی باید به صورت الکترونیک و از طریق شبکه دولت بدون حضور فیزیکی انجام شود.

وی تصریح کرد: همچنین تمامی همایش ها، جلسات اداری، کارگروه های مختلف به جز در موارد ضروری در خصوص مقابله با بیماری کرونا از سوی همه دستگاه های اجرایی اعم از بخش دولتی و خصوصی تا اطلاع بعدی لغو شده و در صورت نیاز از طریق ویدئوکنفرانس و یا حتی از طریق شبکه های اجتماعی این جلسات ضروری برگزار خواهد شد.

 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.