حسین کلانتری روز یکشنبه در جمع فرمانداران و برخی عوامل اجرایی انتخابات اظهار داشت: ستاد انتخابات استان نیز با آمادگی کامل هر گونه نیازمندی ها و امکانات و تجهیزات لازم حتی در دورترین نقطه روستایی از این استان را نیز احصا کند و عوامل اجرایی و فرماندار هر شهرستان نیز موظف به تامین آن است.

وی با تشریح جزئیاتی از ماده ۱۱ قانون انتخابات از مدیران اجرایی خواست بدون هرگونه جانبداری از نامزد خاصی همکاری ، هماهنگی و تعامل لازم را نیز با مجموعه فرمانداران هشت گانه در هر سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده داشته باشند.

کلانتری همچنین تاکید کرد که تمامی شعب اخذ رای در هر نقطه ای از استان باید به گیرنده های رادیویی برای دریافت اطلاعیه های مهم از ستاد انتخابات و یا وزارت کشور و سایر عوامل بازرسی در انتخابات مجهز شوند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد خطاب به فرمانداران و مجریان گفت که باید تدابیرو مدیریت لازم در تمامی فرآیندهای انتخابات بویژه از زمان شروع تبلیغات کاندیداها تا روز برگزاری باشکوه انتخابات را داشته باشند.

وی رعایت اصل بی طرفی، قانون گرایی، امانتداری و دفاع از رای مردم به عنوان حق الناس را یادآور شد و گفت: تحت هیچ شرایطی نباید به ارکان انتخابات خدشه ای و یا شبهه ای در مراحل و فرآیند انتخابات وارد شود.

کلانتری از فرمانداران و سایر عوامل اجرایی خواست برای جلوگیری از بروز هرگونه شائبه ای بررسی دقیق صورت گیرد و هر مدیر، بخشدار و یا دهیاری حتی در یک روستای دور افتاده تا زمان برگزاری انتخابات در نشست ها و جلسات نامزدی خاص شرکت کرده به هیچ وجه مسئولیتی در امر برگزاری انتخابات نگیرد.

کلانتری قانون را فصل الخطاب در امر برگزاری انتخابات دانست و تصریح کرد: فرمانداران باید با دقت و ظرافت تمامی مسائل را رصد و اجازه بروز کمترین شبهه ای را ندهند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با توجه به نزدیک شدن به تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای تایید صلاحیت شده نیز  تاکید کرد: فرمانداران باید با دقت و نظارت حتی در زمینه جانمایی و استقرار محل ستاد نامزدها کمترین بی عدالتی صورت نگیرد. 

وی همچنین با توجه با برخی گزارش های مردمی از فرمانداران شهرستان های هشت گانه و همچنین بخشداران خواست نظارت بیشتری بر دهیاران در روستاها نیز داشته باشند و تاکید کرد در صورت محرز شدن هر گونه تخلفی از سوی دهیار با فرمانداران و شخص خاطی برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین برخی عملیات های روانی و فرافکنی ها برای زیر سوال بردن سلامت انتخابات و یا برهم زدن نظم، اتحاد و انسجام عمومی در جامعه و در این شرایط حساس را یادآور شد و گفت: مجریان و دست اندرکاران انتخابات باید با دقت مراقب باشند در دام این حاشیه ها و مسایل گرفتار نشوند.

 وی بار دیگر بر ضرورت حفظ کرامت، عزت، و شانیت مدیران در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: مدیران مواظب باشند جایگاه عزتمندانه خود را با حضور در جلسات و محافل انتخاباتی و یا طرفداری از داوطلب خاصی خدشه دار نکنند.

کلانتری یادآور شد: حضور یک مدیر در جلسات انتخاباتی و همچنین تحرکاتی مبتنی بر له یا علیه یک نامزد خاص علاوه بر تخلف انتخاباتی دون شان، منزلت و عزت آن مدیر است و جایگاه مدیریتی را نیز را زیر سوال می برد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد هرگونه گزارش مستند از مراجع ذیربط ، قانونی و ذی صلاح مبنی بر تخلف و یا جانبداری مدیران دستگاه های مختلف اجرایی در انتخابات را همانند آرای مردم در صندوق های اخذ رای خط قرمز خود دانست و تاکید کرد: چنانچه تخلفی از سوی مدیری محرز شود مطمئن باشد ظرف کمتر از یک هفته برکنار خواهد شد.

۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی اعم از هیات های نظارت، بازرسی، کمیته های مختلف ، نیروهای امنیتی و انتظامی کار برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان را انجام خواهند داد.

تعداد عوامل اجرایی انتخابات مجلس دهم در این استان ۱۸ هزار نفر و شمار شعب اخذ رای نیز ۷۷۱ مورد بود

۸۵۰ شعبه اخذ رای در هر سه حوزه انتخابیه استان شامل بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه، بهمئی ، لنده و چرام نیز پیش بینی شده است.

 هنوز دستوری مبنی بر برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک یا نیمه الکترونیک در استان ابلاغ نشده اما در صورت اعلام و ضرورت بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و الکترونیکی در کل فرآیند برگزاری آن وجود دارد.

در مجموع در سه حوزه انتخابیه این استان ۴۴ داوطلب توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

از ۴۲ نفر داوطلب ثبت نامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ۲۰ داوطلب تایید صلاحیت شده‌اند.  

حوزه انتخابیه گچساران و باشت از ۱۵ نفر داوطلب ثبت نامی ۹ نفر تایید صلاحیت شده اند.

به گفته احد جمالی رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد: همچنین در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از ۲۶ نفر داوطلب ثبت نام شده نیز ۱۵ نفر داوطلب صلاحیت آن‌ها مورد تایید قرار گرفته است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.