محمد نافع علایی‌نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به لزوم اهتمام به سلامت حداکثری جریان انتخابات و جلوگیری از ایجاد شائبه‌های گوناگون، هیئت بازرسی انتخابات در قانون پیش بینی شده و این هیات در حوزه انتخابیه سقز نیز تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه وزارت کشور مسئول برگزاری انتخاب است این هیات  به مانند چشم و بازوی امین مجری انتخابات عمل می‌کند و با رصد کردن جریان کلی انتخابات، نسبت به گردآوری اطلاعات و در صورت نیاز تذکر به ذی مدخلان اقدام خواهد کرد.

علایی‌نیا اضافه کرد: در همین راستا ضمن دعوت از عموم کنشگران پروسه انتخابات به رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از عموم مردم شریف و داوطلب‌های نمایندگی درخواست می‌شود تا گزارشات خود مبنی بر نادیده گرفتن مقررات، و انجام فعالیت‌های خارج از عرف را به هیات بازرسی اطلاع داده تا طبق قانون نسبت به واکنش مناسب اقدام شود.

‌وی به داوطلب‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی توصیه کرد، آنان پیشگام فعالیت در عرصه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون شده اند، و لاجرم لازم است تا درجه پایبندی آنها به رعایت مقررات بسیار فراتر از میانگین جامعه باشد بنابراین از هرگونه فعالیت خارج از چهارچوب قانون و عرف خودداری کرده تا با ایجاد سلامت حداکثری در عرصه و فضای انتخابات، زمینه مشارکت حداکثری مردم نیز فراهم شود.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شواری اسلامی در سقز یادرآور شد: مردم می‌توانند گزارشات خود در مورد تخلف داوطلب های مجلس از طریق شماره های تماس با هیئت بازرسی مستقر در فرمانداری ویژه سقز ( ۳٦۲۲٤٥۲٥ – ۳٦۲۲۲۰۲٤ داخلی ۲۲۶ ) اعلام کنند و همچنین تماس‌ها و ارائه اطلاعات می تواند از هر طریق ممکن دیگری نیز که به صلاحدید باشد انجام می پذیرد.

شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی دارای یک کزسی نمایندگی هستند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.