به گزارش ایرنا، فریبرز سعیدی کیا امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه امور بانوان شهرستان رشت در فرمانداری افزود: بانوان همواره در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره در جامعه مشارکت و حضور فعال داشته و دارند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های بالای بانوان باید در حوزه مشارکت های اجتماعی باید از این توان بهره برد، اظهار داشت: در چهار دهه انقلاب اسلامی از ظرفیت بانوان در رده های مختلف بهره گرفته شده و همواره شاهد موفقیت این قشر بوده ایم.

معاون سیاسی فرماندار رشت با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه امسال خاطر نشان کرد: با آغاز ثبت نام داوطلبان در این انتخابات بیش از ۲۰ نفر از بانوان در حوزه شهرستان رشت ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات در کشور بیان داشت: کمک بانوان برای حضور حداکثری و مشارکت آنان حائز اهمیت است، بنابراین با مشارکت بالای این قشر و نقش موثر آنان در به صحنه آوردن سایر اقشار و گروه ها این بار نیز توطئه های دشمنان این ملت و نظام را خنثی خواهیم داد.

سعیدی کیا در ادامه این نشست با اشاره به وضعیت آسیب های اجتماعی گفت : امروز وضعیت این آسیب ها از مرحله هشدار گذشته و به خطر و تهدید تبدیل شده است که در این راستا باید برای پیشگیری و کاهش این آسیبها اعم ازاعتیاد، طلاق و غیره برنامه ریزی های منسجمی را در تعامل و هماهنگی همه بخش ها انجام دهیم.

وی تصریح کرد : باید کارگروهی با محوریت بهزیستی، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری و غیره تشکیل و مشکلات مربوط به آسیب های اجتماعی در آن بررسی و راهکارهایی برای پیشگیری از این آسیب ها اتخاذ شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش های لازم به دانش آموزان درباره پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: آموزش و پرورش ناحیه یک و دو رشت باید این مهم را جدی بگیرند و با برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت ها و آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه داد.

معاون فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: ارائه آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید در مقاطع مختلف بویژه در پیش دبستانی و مهدهای کودک مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون سیاسی فرماندار شهرستان رشت با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد و کمک آنها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اضافه کرد: باید از توان و ظرفیت این سازمان ها در این بخش بهره مند شد.

در جلسه کارگروه بانوان شهرستان رشت هر یک از بانوان از دستگاه های مختلف به بیان نظرات خود و برنامه های انجام شده در حوزه فعالیت شان پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.