سعید ناجی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد انتخابات هرمزگان اظهار داشت: مخابرات هرمزگان در زمینه فراهم سازی زیر ساخت های مورد نیاز انتخابات اقدامات خوبی انجام داده تا زمان برگزاری انتخابات، استان از شرایط مطلوبی در این زمینه برخوردار باشد.

وی با اشاره به بحث تایید صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: باید در بحث تایید صلاحیت ها از قانون پیروی کرد و از رفتارهای سلیقه ای در این حوزه پرهیز شود.

ناجی گفت: یک روز پس از ابلاغ تائید یا رد صلاحیت، فرماندارن موظف هستند تا داوطلبان رد صلاحیت شده را در جریان امر قرار دهند و این افراد به مدت چهار روز فرصت دارند شکایت خود را به هیات نظارت برای بررسی ابلاغ کنند.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان تاکید کرد: انتخابات نقطه امید مردم برای ایجاد تغییر در جامعه و از ویژگی‌های برجسته نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران است که در قانون اساسی به شکل ویژه به آن توجه شده است.

زنگ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر ایران از جمله هرمزگان از مدتها پیش به صدا درآمده و داوطلبان از هر جزب و جناحی برای شرکت در این کارزار سیاسی به صف شده‌اند.

استان هرمزگان دارای ۵ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی شامل سه نفر در شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و بوموسی و یک نفر در شرق استان در شهرستان‌های بشاگرد، رودان، سیریک، جاسک و میناب و یک نفر در غرب هرمزگان در شهرستان های بندرلنگه، بستک و پارسیان است.

ثبت نام داوطلبان برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی از ۱۰ تا ۱۶ آذر امسال انجام و طی این مدت ۱۱۳ نفر در هرمزگان ثبت نام کردند که ۱۲ نفر بیشتر از شمار داوطلبان دوره دهم است.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، از مجموع ثبت نام کنندگان ۱۸ نفر زن و ۹۵ نفر مرد هستند و از این شمار ۲۲ نفر در حوزه شرق، ۲۸ نفر غرب و ۶۳ نفر در حوزه مرکزی ثبت نام کردند.

براساس آمارهای اعلام شده از مجموع ثبت نام شدگان در این دوره تعداد ۱۳ نفر دارای مدرک دکتری، ۹۲ نفر کارشناسی ارشد ، ۶ نفر دارای مدارک حوزوی و دو نفر کارشناسی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.