عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در شیراز، دانشگاه را منشاء تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست و افزود: بی شک دانشگاهیان می‌توانند برای فراهم کردن شرایط برای برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی، مشارکتی و قانونمند اثرگذار باشند.
وی ادامه داد: انتظار است که در این مقطع زمانی، دانشگاه‌ها با فضایی که می‌توانند ایجاد کنند مردم را تشویق به حضور حداکثری کنند و بدون تردید این امر هم در تصمیم گیری‌های داخلی و هم تصمیم گیری‌های بین‌المللی بسیار اثرگذار است و از سوی دیگر خواست و مطالبات مردم هم از مسیر صندوق‌های رای می‌تواند محقق شود.
ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دهم آذرماه ۹۸ آغاز شده و تا پایان وقت اداری شانزدهم همین ماه ادامه دارد.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفندماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

اخلاق، به عنوان اولویت نخست در آموزش مدنظر باشد
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه به اخلاق و رعایت آن به عنوان یک اولویت در مباحث آموزشی و پژوهشی شد و گفت: بی شک داشتن اخلاق اسلامی و رعایت آن می‌تواند در هر بخش جامعه اثرگذار باشد.
رحیمی بیان کرد: اگر دانشجوی ما با اخلاق اسلامی آشنا شود و اگر استاد ما متخلق به اخلاق اسلامی باشد بسیاری از مباحثی که امروز در جامعه وجود دارد را در آینده مشاهده نخواهیم کرد.
او اظهار داشت: اگر امروز فرهیختگان، دانشجویان و آینده‌سازان ما با اخلاق اسلامی آشنا شوند با توجه به روحیه آزاداندیشی، انرژی و قابلیت‌هایی که برای حرکت در راه توسعه کشور دارند در حرکت رو به توسعه جامعه موثر خواهد بود و شاهد یک توسعه همه جانبه در کشور خواهیم بود.
وی ادامه داد: انتظار است دانشجویی که خود را پیشرو می‌داند، بیان مباحث و  مطالبات از سوی او همراه با رعایت اخلاق اسلامی باشد تا اثرگذاری آن هم بیشتر شود.
او گفت: بی تردید در جامعه ما پرده‌دری‌ها جایی نخواهد داشت و کسانی که به این سمت و سو حرکت می‌کنند و مسوولان منتخب مردم را با ادبیات نادرست خطاب قرار می‌دهند، نمی‌توانند در جامعه دانشجویی، در کشور و در بین مردم اثرگذاری لازم را داشته باشند.
استاندار فارس اضافه کرد: با تواضع، فروتنی، اخلاق اسلامی و رعایت احترام هم می‌توان نقدها را مطرح کرد و مباحث را گفت.
رحیمی بیان داشت: امید ما بعد از خداوند به دانشگاه، استادان و دانشجویان است که بتوانیم با استفاده از فکر و اندیشه آنها در جنگ اقتصادی پیروز و سربلند بیرون بیاییم که بدون تردید با تکیه بر توان داخلی و توجه به ظرفیت‌های انسانی، تحقق این مهم و رسیدن به پیروزی دور از دسترس نیست.
استاندار فارس، با اشاره به انتخاب فارس به عنوان استان برتر کشور در زمینه پژوهش، گفت: این موفقیت وظیفه ما را سخت‌تر خواهد کرد تا بتوانیم با کار و تلاش دوچندان، اتحاد و همدلی، قطع وابستگی را برای کشور به ارمغان آوریم.
پژوهش‌ در دانشگاه‌ها هدفمند باشد
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم هدفمند شدن پژوهش در دانشگاه‌ها اظهار داشت: امروز نیازمند این هستیم که پژوهش دانشگاه‌ها بر اساس نیازها انجام شود.
رحیمی گفت: باید در بحث میزان کاربردی بودن رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها، طرحی نو داشته باشیم و از آنها در حوزه‌های مختلف بیشتر بهره گیریم.
در ادامه این آیین از پژوهشگران برتر استان فارس در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.