به گزارش ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه اجرای این مانور اظهار داشت: حدود ۲۰۰ نیروی راهداری در زمستان امسال مشغول انجام عملیات راهداری ،برف روبی و امدادی در تمامی جاده های ارتباطی به ویژه نقاط برف گیر و حادثه خیز این استان هستند.

محمد نصیری راد افزود: ۲۴ راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای ارتباطی این استان از امروز بیش از پیش آماده خدمت‌رسانی به رانندگان هستند و تعداد ماشین آلات راهداری استان ۱۸۵ دستگاه است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۴۵ پایگاه امداد جاده ای و هوایی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که از مجموع ۴۵ پایگاه امدادی، ۴۳ مورد زمینی و ۲ پایگاه نیز هوایی هستند و به صورت ۲۴ ساعته در این فصل خدمات امدادی ارائه می‌کنند.

محسن جلیل بیان کرد: ۱۰۰ نفر نیروی عملیاتی اورژانس در این طرح به مردم استان در فصل زمستان امداد رسانی خواهند کرد.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد نیز بیان کرد:  ۱۰۸ گروه گشت خودرویی پلیس راه استان در محور های مواصلاتی به ویژه هشت محور حادثه خیز را تحت پوشش قرار می دهند.

سرهنگ بهنام ویسی پور تصریح کرد: طرح مانور زمستانی تا تاریخ ۲۰ اسفند امسال در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

این استان با هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یکهزارو ۶۷۴ روستا حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۷۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی بوده که بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است..

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.