به گزارش ایرنا، محسن جلیل روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: امسال ۲۰ هزار و ۲۴۷ ماموریت اورژانسی توسط نیروهای امدادی اورژانس استان انجام شده که از این تعداد چهار هزار و ۷۲۴ مورد تصادف بوده اند و هفت هزار و ۴۵۷ نفر مصدوم شده اند.

وی افزود: ۷۷ نفر در این تصادفات جان خود را از دست داده اند و در این میان شهریور امسال آمار تصادفات نسبت به سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته به طوری که می توان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

جلیل بیان کرد: سال گذشته ۳۸ هزار و ۶۳۷ ماوریت اورژانسی در استان انجام شد که از این تعداد  هشت هزار و ۲۶۰ مورد ماموریت تصادفی بوده است و ۱۲ هزار و ۷۳۵ نفر مصدوم شده اند.

وی عنوان کرد: آمار فوتی های سال گذشته در حوادث رانندگی ۷۲ نفربوده که ۷۰ نفر از آن ها پیش از رسیدن نیروهای اورژانس کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داده بودند.

سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  ۲۸۰ نیروی عملیاتی و ستادی در پایگاه های اورژانس ۱۱۵ استان فعالیت می کنند اما با این وجود با کمبود نیروهای اورژانس مواجه هستیم.

وی افزود: ۲۵ نفر نیروی شرکتی با برگزاری آزمون به پرسنل اورژانس ۱۱۵ این استان اضافه و ۱۱ نفر نیرو با آزمون استخدامی سازمان نیز در مهرماه مشغول فعالیت می شوند.

جلیل گفت: هم اینک ۴۵ پایگاه امداد جاده ای و هوایی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند و مجوز راه اندازی ۱۵ پایگاه دیگر از مرکز گرفته شده که به دلایل مختلف اقدامی برای ایجاد آن ها انجام نشده است.

 سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: از مجموع ۴۵ پایگاه امدادی، ۴۳ مورد زمینی و ۲ پایگاه نیز هوایی هستند و به صورت ۲۴ ساعته خدمات امدادی ارائه می‌کنند.

جلیل ابراز داشت: حدود ۵۰ درصد تماس های دریافتی به اورژانس مزاحم تلفنی بوده که از دستگاه قضا انتظار می رود برای خدمات دهی بهتر و هدر نرفتن وقت در این مورد پیگیری لازم را انجام و با مرکز اورژانس استان همکاری داشته باشند.

وی بیان کرد: پیش از فرا رسیدن زمستان امسال سیستم اتوماسیون عملیاتی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود و در ارائه خدمات هر چه بهتر و آمار های دقیق بسیار موثر خواهد بود.

حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشت .

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
 پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد پیش از این تعداد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی در سال گذشته در این استان را حدود ۱۷۰ نفر ذکر کرد که ۱۵ نفر از این تعداد در حدفاصل دشت روم تا تنگاری بوده است.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۷۰۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی بوده که بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است..

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

۹۸۶۸/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.