سید اسدالله هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست بهای جانوران وحشی شکار و صید غیر قانونی از لحاظ مطالبه ضرر و زیان تا یک و نیم برابر افزایش پیدا کرده است .

وی افزود: مهمترین شاخصه این مصوبه افزایش ۳ برابری بهای جانوران ماده شکار شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جریمه شکار برخی از گونه ها همچون یوزپلنگ ۱۰۰ درصد افزایش و برخی دیگر نیز مانند کل و بز ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

براساس مصوبه جدید جریمه شکار کل و بز وحشی (پازن) از ۱۰۰ میلیون ریال به ۲۵۰ میلیون ریال،  کبک و تیهو از ۲ میلیون ریال به ۳ میلیون ریال، خرس قهوه ای از ۵۰۰ میلیون ریال به ۷۵۰ میلیون ریال، پلنگ از ۸۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.