مسعود روانگرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۹۲ نفر در قالب۱۰۸ هزار و ۴۱۳ نفر ساعت آموزش‌های مختلف را از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان فرا گرفتند.

وی تعهد آموزشی این اداره در سال جاری را ۱۳۳هزار نفر ساعت اعلام کرد و افزود: ۳۰ درصد از این آموزش های ارائه شده در روستاها انجام شد.

روانگرد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۴ مهارت آموز در این شهرستان پس از گذراندن دوره های آموزشی ،گواهی نامه مهارت دریافت کردند.

وی گفت: تعهد آموزشی این اداره در روستاها این شهرستان امسال ۲۱ هزار نفر ساعت بوده در حالی که تاکنون بیش از ۲۸ هزارو ۲۷ نفر ساعت آموزش در قالب ۱۰ دوره در روستاهای باشت برگزار شده است.

روانگرد ابراز کرد: این آموزش‌ها در مراکز ثابت دولتی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای باشت در بخش‌های صنایع، صنوف و سیار شهری در قالب ۱۴ حرفه در قالب ۳۱ دوره به متقاضیان ارائه شد.

وی بیان کرد: امسال به ۶۰۰ مهارت جو باید در مناطق مختلف این شهرستان آموزش ارائه شد.

روانگرد اظهار داشت: تعهد آموزشی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای باشت در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی در سال گذشته بیش از ۱۶۹هزار نفر ساعت بوده که ۸۵ درصد تحقق یافته است.
وی تصریح کرد: این دوره‌ها در ایمنی مقدماتی، بتن ریز، بتن ساز، فرشینه بافی، دوزنده لباس های بدون الگو، خیاطی لباس های محلی، متصدی کافی شاپ، نقاشی شیشه های تزئینی، جوشکاری و نقاشی ساختمان برگزار شده است.
وی اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی این مرکز بر اساس نیازسنجی در شهر و روستاهای باشت برگزار خواهد شد.

روانگرد گفت: توسعه فرهنگ مهارت آموزی و مهارت افزایی، اجرای آموزش مهارتی بر مبنای تقاضا محوری، توسعه آموزش مهارت در راستای عدالت محوری و ارایه آموزش با کیفیت از اهداف پیش بینی شده فنی و حرفه ای  است.
وی فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را زیرساخت اصلی توسعه و کارآفرینی دانست و افزود: هدف از آموزش‌های مهارتی تربیت نیروی انسانی ماهر برای کمک به چرخه اقتصاد جامعه است.
شهر باشت مرکز شهرستان ۲۴ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و  بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.