به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ،"الیاس تاج الدینی" افزود: حدود ۴۰ درصد از گوشت مرغ مصرفی استان در خارج از استان تامین می شود بنابراین مشکلاتی برای تنظیم بازار وجود دارد اما سعی کردیم بازار را با قیمتی متعادل تنظیم کنیم.
وی اظهار کرد: استان در بحث کشاورزی، مکانیزاسیون، استفاده از بذور اصلاح شده، باغداری، پرورش ماهی و شیلات، دامداری و...قبل از انقلاب رو به صفر بود اما اکنون تولیدات استان بسیار خوب و با کیفیت است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: بالغ بر ۳۹ هزار هکتار باغ در استان وجود دارد که بالغ بر ۲۹هزار هکتار باغات بارور با تولیدات بسیار خوب و بالا که ۲۸۰هزار تولیدات دارند.
تاج الدینی ادامه داد: تولید سیب در استان امسال، بالغ بر ۱۲۰هزار تن است که نسبت به سال گذشته ۳۰تا ۴۰ هزار تن بیشتر شده است.
وی بیان کرد: سیب درختی درجه یک متاسفانه از طرف دولت خرید تضمینی نداشته اما خرید سیب درجه سه با قیمت ۸۰۰ تومان در نقاطی از استان و خارج از استان و تعاون روستایی انجام شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: خدمات پس از فروش، ذخیره و فراوری و بسته بندی در سال های گذشته باوجود زحمات همکاران، مغفول ماند.
تاج الدینی افزود: از سال گذشته تا کنون ذخیره سردخانه استان را از حدود ۸ تا ۹ هزار تن تقریبا دوبرابر کرده ایم و به ۱۸هزار تن رساندیم که حدود ۱۵ هزار تن نیز تا پایان امسال به ذخیره ها اضافه خواهد شد و امیدواریم بالغ بر حداقل ۳۰هزار تن به ظرفیت سردخانه های استان اضافه شود.

وی با بیان اینکه صنایع فرآوری و بسته بندی نیز مغفول مانده و در حال پیگیری هستیم، تصریح کرد: نزدیک ۵ واحد بسته بندی میوه خشک با پوشش ۵۳۰۰تن در دوماه اخیر در استان به بهره برداری رسید.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تولیدات استان به اسم استان‌های دیگر از استان صادر می شد اما در حال حاضر متقاضیان و سرمایه گذارانی را پای کار آورده و کار صدور مجوزات در آینده نزدیک به اتمام می رسد.
تاج الدینی اظهار کرد: آبیاری نوین در سطح استان نزدیک به ۳۴هزار هکتار مجهز شده و وضعیت استان از متوسط کشوری بالاتر است و استان جزو سه یا چهار استان اول کشور در این موضوع است.
وی ادامه داد: حدود ۱۰هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل شده است و در صدد افزایش این میزان هستیم که با این روش از لحاظ صرفه جویی در آب، راندمان، عملکرد و کیفیت بالا می رود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: گسترش و توسعه آبیاری تحت فشار، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، توسعه گیاهان دارویی به صورت تجاری، جایگزین کردن باغات مدرن و جدید با نهال‌های جدید و تجاری با باغات سنتی، استفاده از بذور اصلاح شده، رعایت تاریخ کاشت و تناوب زراعی از جمله برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان است.
تاج الدینی افزود: در ۳تا ۴ سال اخیر کل تولیدات کشاورزی استان در بخش‌های مختلف به حدود ۹۵۰هزار تن رسیده در حالی که طی سال‌های گذشته ۵۵۰ تا ۶۰۰هزار تن بوده است.
وی تاکید کرد: کل اراضی شیب دار استان را می توان به باغات تبدیل کرد اما یکسری محدویت وجود دارد به عنوان مثال ورود به چهار عرصه جنگل، اراضی جنگلی، مرتع و بیشه زار برای کشاورزی ممنوع و غیرقانونی است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد از مصرف گوشت مرغ استان از سایر استان‌ها تامین می شود بنابراین مشکلاتی برای تنظیم بازار وجود دارد اما سعی کردیم بازار استان را با قیمتی متعادل تنظیم کنیم.
تاج الدینی ادامه داد: حدود ۲۳ واحد طرح مرغداری راکد در استان داشتیم که برخی از آنها متروکه شده بودند و مجوزشان را باطل کردیم و مشخصاتشان را به بانک ها فرستادیم تا در صورت توان تسهیلات در گردش به آن ها تعلق بگیرد و راه اندازی شوند که تاکنون سه واحد را راه انداخته و به چرخه تولید بازگرداندیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1293234
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.