به گزارش ایرنا، علی داوودی مهر روز سه شنبه در نشست هم اندیشی برای مقابله با وقوع سیل در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بیش از ۱۰ رودخانه اصلی، یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر رودخانه و بیش از ۱۴ هزار کیلومتر مسیل و آبراهه در این استان وجود دارد.

وی افزود: بارندگی و سیلابی که در سال جاری در بیشتر مناطق کشور و از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست نگاه مدیران و عموم مردم را به موضوع مدیریت پیشگیرانه سوق داد.

داوودی مهر تصریح کرد: بدون شک مدیریت صحیح و پیشگیرانه در زمان وقوع سیل مانع از بسیاری از خسارت های جانی و مالی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مدیریت به موقع و مناسب و همکاری بین بخشی میان دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در شرایط بارندگی و سیلاب سال جاری در استان تا حد زیادی از تلفات جانی و بروز مشکلات جدی جلوگیری کرد.

وی بر مستندسازی و جمع آوری داده ها در حوزه بارش و سیلاب توسط دستگاه های اجرایی مرتبط تاکید کرد و افزود: پیش از رویداد سیل، اقدام قبل از وقوع، معنای واقعی پیدا می کند.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هماهنگی و همراهی دستگاه های مرتبط، بیش از پیش باید مورد نظر قرار گیرد به امید آنکه بهترین و مطلوب ترین برنامه ریزی ها و اقدامات اجرایی موثر صورت پذیرند.

وی بیان کرد: با توجه به امکانات و شرایط موجود این استان استانی پیشرو در زمینه کنترل و مهار سیل بود و همچنین مدیریت پیشگیرانه در زمان وقوع این حادثه معنا پیدا کرد.

بارش های شدید و سیل آسا در نوروز امسال خسارت های زیادی در سراسر کشور به بار آورد به طوریکه که همه را غافلگیر کرد.
این بارش ها سبب سرریز شدن سدها و طغیان رودخانه های بسیاری در استان های سیل زده کشور از جمله گلستان، لرستان و خوزستان شد.
اقدام به موقع مسئولان در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تخلیه آب سدها قبل از شروع بارش های سیل آسا باعث شد که تکرار وقایع تلخ دیگر استان های کشور در این منطقه تا حد زیادی جلوگیری شود.

بارش های سیل آسا در استان کهگیلویه و بویراحمد سبب خسارات های فراوانی به حوزه زیرساخت ها، امور زیربنایی ، راه ها، منازل مسکونی، کشاورزی و سایر بخش های عمرانی، و اقتصادی این استان شد.
کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار مرتع است.
کهگیلویه و بویراحمد با حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع وسعت و 713 هزار نفر جمعیت ،دارای یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور است.
این استان با 2 اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی و موقعیت خاص گردشگری دارای هشت شهرستان، 17شهر و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است.
نخستین بارش های سیل آسا در کهگیلویه و بویراحمد از روزهای پنجم و ششم فروردین آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.