به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از یاسوج, رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرفین این تفاهم نامه پذیرفته اند که شرایط اسکان متقابل شرکت های فناور حاضر در پارکها را فراهم کنند.

سید شمس الدین هاشمی افزود:کیفیت فعالیت برخی شرکت های استان، در حد و اندازه ملی و حتی بین المللی است اما این شرکت ها برای معرفی خود در پایتخت نیاز به فضای فیزیکی داشتند که تهیه فضایی درخور فعالیت این شرکتها در پایتخت مستلزم صرف هزینه بسیار بود.

وی ادامه داد: پس از انعقاد این تفاهم نامه شرکت های استان کهگیلویه و بویراحمد می توانند با هزینه ای اندک در یکی از بهترین پارک های  علم و فناوری یعنی پارک دانشگاه تهران دارای دفتر کار شوند و با از بین رفتن محدودیت های ارتباطی با کارفرمایان و مشتریان، بخشی از مشکلات شرکت و واحد های فناور در بازاریابی و توسعه شبکه ارتباطات تجاری حل می شود.

هاشمی یادآوری کرد:شرکتهای مستقر در پارک دانشگاه تهران نیز می توانند با حضور در پارک کهگیلویه و بویراحمد و با ارائه ایده های خلاقانه و راهگشا در زمینه بهره برداری از ظرفیتهای منحصر به فرد استان شامل نفت و گاز، جنگل، آب، گیاهان دارویی و غیره فعالیت کنند و زمینه استفاده از ظرفیتهای مغفول مانده  استان، ایجاد کسب و کار و اشتغال را فراهم کنند.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بهره بندی شرکت های عضو هر دو پارک  از خدمات و مزایای صندوق های مالی و اعتباری طرفین را بند دیگری از این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: این بند می تواند بیش از پیش به رشد شرکت های فناور مستقر در پارک استان کمک کند.

وی با بیان اینکه دسترسی نداشتن به آزمایشگاه های تخصصی از مشکلات شرکت های فناور مستقر در پارکهای استان های کوچک  است گفت: بر اساس این تفاهم نامه شرکت های عضو برای دریافت خدمات علمی،تخصصی و آزمایشگاهی همکاری خواهند داشت.

هاشمی ادامه داد: حضور مشترک شرکت های هر دو پارک در خوشه های تخصصی ایجاد شده ،حضور مشترک در نمایشگاه ها و فن بازارهای مرتبط ،همکاری در بازاریابی، عرضه و فروش محصولات و فناوری های شرکت های عضو، زمینه سازی  برای انجام فعالیت های مشترک،همکاری در توسعه شبکه شرکت ها و سازمان های کارفرمایی و غیره از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

وی تاکید کرد: این تفاهم نامه می تواند بسیاری از موانع پیش روی شرکت های استان را برداشته و زمینه رشد آنها را فراهم کند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1268419
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.