در سال های گذشته تعدادی نیروی شرکتی بدون ضابطه در بیمارستان شهید جلیل یاسوج و شبکه بهداشت و درمان باشت به کار گرفته شدند که پس از کش و قوس های فراوان تعیین تکلیف این نیروها توسط متولیان امر در دستور کار گرفت.

جلال پوران فرد روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نیروها بدون آزمون در بیمارستان‌های شهید جلیل یاسوج و شبکه بهداشت و درمان باشت به صورت شرکتی بکار گرفته شدند به گونه ای که بسیاری از این افراد بدون پرداخت بیمه و دریافت حقوق مشغول فعالیت بودند.

وی افزود: بنا به تصمیم سازمان بازرسی و پس از بررسی‌های بسیار توسط شورای تامین کهگیلویه و بویراحمد، نیروهای شرکتی این ۲ مرکز تعیین تکلیف شدند. 

پوران فرد بیان کرد: بررسی موضوع این نیروها در دستور کار شورای تامین استان قرار گرفت و در نهایت تصمیم به بکارگیری هرگونه نیرو با آزمون شد.

وی عنوان کرد: بسیاری از این نیروها بیش از حجم مورد نیاز این مراکز درمانی هستند که در این رابطه نیز در نشستی با حضور مسئولان و متولیان امر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار برگزاری آزمون در بین همین نیروها بود که درخواست وی مورد موافقت قرار نگرفت.

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تلاش بر این است که در کمترین زمان ممکن آزمون بکارگیری نیروهای مورد نیاز این مراکز برگزار تا در یک فضای رقابتی این افراد بکار گرفته شوند.

وی گفت: بنا به تصمیم متولیان امر برای بکارگیری نیروهای مورد نیاز مطابق با ضوابط استخدامی و مجوز صادر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام و تلاش می‌شود در برگزاری آزمون جدید امتیازهای برای این افراد لحاظ شود.

بیمارستان شهید دکتر جلیل شهر یاسوج با ۲۹۴ تختخواب در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و زیربنای ۲۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع در هشت طبقه و ۳۲ بخش تخصصی و فوق تخصصی ساخته شده و اکنون با تجهیزات کامل در حال خدمت رسانی به مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

این بیمارستان به ۲ دستگاه استندبای قطع برق (آماده به کار) مجهز بوده و سایر تجهیزات درمانی و تأسیساتی آن مطابق پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا خریداری شده و در مجموع یکی از مجهزترین بیمارستان‌های جنوب کشور است.

بیمارستان شهید دکتر جلیل شهر یاسوج دارای هشت اتاق عمل، یک اتاق عمل اورژانس، هشت اتاق LDR (زایمان)، یک سالن آمفی تئاتر و ۱۶ کلاس درس است.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۹۶ تخت بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت اما پس از انقلاب این آمار به یک هزار و ۱۵۰ تخت در دست بهره برداری رسیده است.

با افتتاح بیمارستان‌های جدید کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی موجود این استان اضافه شد و استان شاهد یک انقلاب در حوزه بهداشت و درمان بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب غربی ایران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.