محمدعلی غفاری روز شنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از رسیدگی پرونده های مالیاتی و محاسبه مالیات  برگ تشخیص صادر می شود.

وی با بیان اینکه صدور  ۱۰هزار برگ تشخیص در دستور کار ماموران مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد است ،افزود که پنج هزار برگ آن مربوط به شهرستان هاست.

وی با تقدیر از تلاش  واحد طرح جامع (ایتکس) اظهار کرد: در سایه همدلی و هم افزایی دستیابی به هر موفقیتی ممکن خواهد شد.

غفاری به شفافیت فعالیت ها و رصد عملکردها اشاره کرد و گفت کارکنانی که تلاش مضاعف و عملکرد شاخص دارند ویژه تشویق خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد همچنین از دوره آموزشی راه اندازی سامانه فروشگاهی برای پزشکان استان خبر داد.

غفاری افزود:برگزاری دوره آموزشی  راه اندازی سامانه فروشگاهی به پزشکان از طریق ویدئو کنفرانس فرصت خوبی برای متقاضیان نصب این پایانه است.

محمدعلی غفاری تصریح کرد : فراگیران در گروه های حداکثر ۵۰۰ نفری در سه نوبت کلاس آنلاین برای دوره مورد نظر دسته بندی می شوند.

وی ابراز داشت: این دوره آموزشی روزهای بیست و هفتم و بیست و هشتم مرداد برپا خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پزشکان برای نصب پایانه فروشگاهی مشاغل بخش درمان تا پایان مرداد فرصت دارند.

وی اظهار داشت: طبق قانون مراکز خدمات درمانی شامل طرح صورتی که در مدت زمان تعیین شده اقدام به نصب پایانه فروشگاهی(کارتخوان)نکنند، جریمه خواهند شد.

وی بیان کرد : همه صاحبان حرفه و مشاغل مشمول برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارت‌خوان) به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی الکترونیکی https://tax.gov.ir مراجعه و مبادرت به ثبت مشخصات دستگاه کارتخوان خود  کنند.

وی تصریح کرد: مودیان در صورت بروز هرگونه مشکل و یا به منظور رفع ابهام با سامانه پاسخگویی سازمان امور مالیاتی کشور به شماره ۱۵۲۶ تماس بگیرند.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ هزار مودی مالیاتی دارد.

بیش از ۸۰۰ نفر شامل پزشک،دندان پزشک،کارشناس و ماما در این استان فعالیت دارند.

به موجب بند (ی) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و آیین‌نامه ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی و یا سازمان دامپزشکی و سامان نظام دامپزشکی صادر می‌شود، مکلف هستند تا نسبت به نصب، راه‌اندازی و استفاده از سامانه فروش و دستگاه کارتخوان اقدام کنند.

براساس آمار ظرفیت مالیات‌ستانی مشاغل پزشکی در طول یک سال، ۷۰۰ میلیارد تومان است.

از این میزان پزشکان تنها ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان یعنی ۲۰ تا ۲۵ درصد مالیات را پرداخت می‌کنند.

موضوع استفاده نکردن بسیاری از مطب‌های پزشکی از دستگاه کارتخوان (pos) که برای شناسایی نشدن درآمدهای آن‌ها و نپرداختن مالیات انجام می‌شود، در یکی دو سال اخیر به یکی از موضوعات مطرح در بین افکار عمومی تبدیل شده است.

این موضوع باعث شده که  کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای پزشکان را به نصب پایانه‌های فروشگاهی و کسر ۱۰ درصد از حق‌الزحمه آن‌ها از سوی مراکز درمانی به‌عنوان مالیات الزام کند.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.