سالار حسین پور روز دوشنبه به مناسبت روز صادرات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالیانه ۱۸ میلیون دلار کالای تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای مختلف صادر می شود که ۶ میلیون دلار آن از طریق گمرک استان ارسال می شود.

وی اضافه کرد: سالیانه یکهزار تن پودر و عصاره شیرین بیان تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد از طریق دریا و خشکی به کشور آلمان صادر می شود.

حسین پور تاکید:  انگلستان و سوئیس از دیگر مقاصد کالاهای صادراتی استان هستند. 

وی اظهار داشت: صدور کالاهای مرغوب کهگیلویه و بویراحمد از طریق گمرک استان های دیگر باعث می شود که درآمد تولیدکنندگان اندک و سود اصلی عاید دلالان شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:نبود زیرساخت های صادراتی چون سایت دائمی نمایشگاه های بین المللی، پایانه صادرات،انبارهای مکانیزه،سردخانه های بزرگ صنعتی و کارخانه های بسته بندی و فراوری از مهمترین دلایل صادرات بخش عمده ای از کالاهای استان از طریق گمرک دیگر استان هاست.

حسین پور عنوان کرد: گیاهان دارویی مهمترین کالای صادراتی در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی گفت: محصولات کشاورزی مانند میوه سیب،گل رز و عسل، دست بافته های صنعتی از مهمترین ظرفیت های استان برای صادرات است.

سالیانه ۱۲۰ هزار تن میوه سیب، ۱۹ میلیون شاخه گل رز،یکهزار تن عسل طبیعی مرغوب و ۲۸۰ هزار متر مربع دست بافته در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: زمین مورد نیاز  ایجاد سایت دائمی نمایشگاه های بین المللی استان تامین شده و اجرایی شدن این طرح نیازمند سرمایه گذار است.

حسین پور با اشاره به اینکه رقابت در بازار جهانی نیازمند تبلیغات مطلوب و کارخانه های بسته بندی پیشرفته است گفت: بهبود مستمر کیفیت صادرات نیاز موفقیت در بازارهای جهانی است.

وی تاکید کرد: بازارهای عراق و افغانستان می تواند بهترین مقصد صادرات کالاهای تولیدی در استان باشد.

روز بیست و نهم مهر به نام روز صادرات نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.