داریوش دیودیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش صادرات غیرنفتی این استان در 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در 10 ماه امسال 932 تن کالا به ارزش 3 میلیون و 495 هزار دلار از گمرک استان صادر شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اقلام صادراتی استان دراین مدت شامل سه کالا از جمله پودر عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی بهداشتی و موکت به کشورهای آلمان، امارات، اندونزی و پاکستان صادر شده است.
وی عنوان کرد: هم اینک ایجاد پایانه صادراتی برای این استان در دستور کار قرار گرفته است.
سال 1395 حدود چهار میلیون دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد که مهم‌ترین آن‌ها شامل پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی، بهداشتی، موکت و سیمان بوده است.
کشورهای هدف صادرات محصولات کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته نیز آلمان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، عراق و افغانستان بود.
ارزش کالاهای صادراتی کهگیلویه و بویراحمد از سال 1360 تا نیمه نخست شهریور سال 1392 حدود 59 میلیون دلار و از نیمه دوم شهریور سال 1392 تا پایان مهر سال جاری نیز 18 میلیون و 495 هزار دلار بوده است.
عمده‌ترین کالاهای صادر شده از استان در این فاصله زمانی 36 ساله شامل پودر و عصاره شیرین بیان، موکت، سیمان، دلستر، نوشابه، عصاره گیاهان دارویی و سلستین بوده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.