محمدباقر حاج کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت بیان شده 557 هزار قطعه جوجه یک روزه به کشورهای ارمنستان و افغانستان صادر شد.
به گفته وی، ارزش صادرات جوجه یک روز از استان زنجان معادل 239 هزار و 510 دلار بوده است.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان، از صادرات دام زنده به کشور افغانستان خبرداد و گفت: صادرات 83 راس دام سنگین طی 6 ماهه گذشته از سالجاری به این کشور انجام شد.
حاج کاظمی خاطرنشان کرد: صادرات جوجه یک روزه و دام سنگین زنده از گمرک نودوز و دوغانرون انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: از صادرکنندگان فرآورده های خام دامی به کشورهای دیگر حمایت می شود و در صورت وجود متقاضی، این فرآورده ها بر اساس تقاضای هر یک از کشورها صادر خواهد شد.
حاج کاظمی خاطرنشان کرد: در صورت وجود متقاضی برای این فرآورده‌ها بر اساس تقاضای هر کدام از کشورها صادرات از استان زنجان انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، طی 6 ماهه نخست سال گذشته، یک میلیون و 16 هزار و 760 عدد تخم مرغ نطفه دار به کشورهای ارمنستان، عمان و 363 هزار قطعه جوجه یک روزه به ارمنستان و افغانستان صادر شده بود.
طی همین مدت در سال 94، 210 هزار و 960 قطعه جوجه یک روزه از این استان به کشور ارمنستان، یک میلیون و 521 هزار عدد تخم مرغ نطفه دار به کشورهای عمان، کویت و تاجیکستان، 559 تن پا و پنجه مرغ نیز به کشورهای ویتنام و هنگ هنگ صادر شده بود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.