محمد رشید کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی فروردین امسال صادرات 62 راس دام سنگین از زنجان انجام شد که طی ماه آینده نیز صادارت این دام انجام می شود.
به گفته وی، علاوه بر صادارت دام زنده، 167 هزار قطعه جوجه یک روزه نیز به کشورهای ارمنستان و افغانستان انجام شد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ارزش صادارت جوجه یک روزه به این کشورها بیش از 2 میلیارد و 513 میلیون ریال معادل 71 هزار و 810 دلار است.
کرمی خاطرنشان کرد: از صادرکنندگان فرآورده های خام دامی به کشورهای دیگر حمایت می شود و در صورت وجود متقاضی، این فرآورده ها بر اساس تقاضای هر یک از کشورها صادر خواهد شد.
وی یادآورشد: در صورت وجود متقاضی برای این فرآورده‌ها بر اساس تقاضای هر کدام از کشورها صادرات از استان زنجان انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، طی ماه های فروردین و اردیبهشت سال گذشته 651 هزار و 60 عدد تخم مرغ نطفه دار به کشور عمان و 141 هزار قطعه جوجه یک روز به کشورهای افغانستان و ارمنستان صادر شده بود.
در 2 ماهه سال 94، تخم مرغ نطفه دار استان زنجان به کویت، تاجیکستان، عمان، ازبکستان و عراق صادر و علاوه بر تخم مرغ نطفه دار، پا و پنجه مرغ نیز به هنگ هنگ و ویتنام صادر شده بود.
سال 93 نیز علاوه بر صادرات تخم مرغ نطفه دار پا و پنجه مرغ، گوشت مرغ، جوجه یک روزه و پودر گوشت مرغ نیز از زنجان به دیگر کشورها صادر می شد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.