حمید احمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر فعال سازی سامانه جامع گمرکی برای انجام تشریفات اداری، مشوق جدید صادراتی هم پیش بینی شده است.
وی یادآورشد: آندسته از صادراکنندگانی که در مسیر سبز و زرد قرار می گیرند، می توانند با تکمیل اینترنتی اظهارنامه گمرکی در سایت بدون نیاز به حضور در گمرک، پلمپ و توزین محصول، کالاهای خود را در مبادی خروجی ترخیص کنند.
احمدی اظهار کرد: بارها این مشوق ها و تسهیلات در جلسه ها مطرح و از بخش خصوصی و دولتی متولی صادرات تقاضای اطلاع رسانی به واحدهای صادرکننده ای که تشریفات گمرکی خود را از مبادی دیگر انجام می دهند، شده است.
مدیرکل گمرک استان زنجان خاطرنشان کرد: به حتم گمرک این استان، یکی از بهترین تسهیلات کشور و حداکثر مشوق هایی که میتوان به صادرکنندگان ارائه داد را عرضه می کند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون جلسه ای با صادرکنندگان عمده این استان که محصولات خود را از گمرکات دیگر ترخیص می کنند، برگزار نشده است.
احمدی ادامه داد: آگاه نبودن صادرکنندگان از این تسهیلات مانع استقبال آنان شده است ، در حالی که خواستار مطلع شدن صادرکنندگان بزرگ زنجانی برای بهره گیری از این مشوق ها بودیم و هستیم.
با راه اندازی سامانه جامع گمرکی از خرداد سالجاری صادرکنندگان می توانند اظهارنامه های خود را به شکل الکترونیکی تکمیل و متناسب با مسیر سبز، زرد و قرمز، بدون نیاز به حضور در گمرک، تشریفات قانونی را انجام دهند و کالاهای خود را از مبادی خروجی ترخیص کنند.
گمرک این استان میزان صادرات طی پنج ماه گذشته را 116 میلیون و 130 هزار دلار به ثبت رساند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.