عباس نجفی زاده، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پارسال 82 هزار تن کالا به ارزش 826 میلیون دلار در قالب 95 پروانه گمرکی و 30 هزار از طریق گمرک لامرد وارد کشور شده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که ارزش کالای وارد شده از طریق گمرک لامرد در سال پیش از آن سه میلیون و 900 هزار دلار و وزن آن نیز معادل یک هزار و 100 تن بوده است.
او اظهار کرد: بنابراین در مجموع می توان گفت که عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد در سال 96 روند رو به رشدی را داشته است.
رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: عمده کالای ترانزیتی وارد شده از طریق این گمرک از نوع سرمایه ای برای تجهیز و احداث کارخانه آلومنیوم، نیروگاه برق و چندین واحد تولیدی دیگر بوده که در احداث پروژه های بزرگ ملی نقش تعیین کننده ای داشته است.
نجفی زاده افزود: تسریع در عملیات اجرای بزرگترین کارخانه تولید شمش آلومینیوم و سایر پروژه ها باعث شده تا در تعامل با منطقه ویژه اقتصادی لامرد، بر اساس نیاز، بر ساعت کاری در این گمرک افزوده شده که انتظار می رود امسال این روند افزایش محسوسی داشته باشد.
نجفی زاده ادامه داد: هم اینک اقدامات اساسی برای ارتقای سطح گمرک و توسعه آن و استقرار سایر رویه های گمرکی در دست اقدام است و در آینده نزدیک نیز شاهد اعمال رویه های مختلف گمرکی در سطح منطقه و تعمیم فعالیت به بخش های گوناگون خواهیم بود.
وی، ضمن تاکید بر لزوم تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز گمرک لامرد گفت: با توجه به وظایف ذاتی گمرک، تمام فرایند ورود و خروج کالا به منطقه ویژه تحت نظارت دقیق گمرک انجام گرفته است.
لامرد در 320 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.