استاندار کهگیلویه وبویراحمد از موکب های استان در مرز شلمچه بازدید کرد.کلانتری نحوه خدمات رسانی و وضعیت امکانات به زائران اربعین حسینی و هم استانی در مرز شلمچه را رضایت بخش دانست و بر اتخاذ تدابیر لازم و هماهنگی ها برای ایمنی مسیر بازگشت زائران نیز تاکید کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون به حدود ۸۰۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی در موکب های این استان مستقر در مرز شلمچه خدمات دهی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰هزار زائر از استان کهگیلویه وبویراحمد به زیارت اربعین مشرف شدند، گفت: در سال جاری نیز تاکنون تعداد زائران اربعین حسینی به بیش از ۳۳ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد متشکل از ۱۳ کمیته ،فعالیت‌های خود را از پایان اربعین سال گذشته آغاز کرده است، افزود: این استان با توجه به تدابیر انجام شده به توسعه پارکینگ در مرز شلمچه کمک کرد و ۱۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات در این مرز از سوی استان مستقر شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل ۳۱ موکب فعال از این استان تصریح کرد: ۱۰ موکب در کربلا و نجف مستقر شده و ۱۷ موکب نیز در محورهای ارتباطی استان به زائرانی که از افغانستان، پاکستان، ترکیه، آذربایجان در این مسیر تردد می‌کنند، مشغول ارایه خدمات هستند.

کلانتری یادآور شد: جوانان، بسیجیان و سازمان‌های مردم نهاد پای کار هستند، همچنین ۱۲ هزار نفر از زائران به وسیله اتوبوس‌های سازمان حمل و نقل استان انتقال داده شده‌اند و ۸۰ دستگاه اتوبوس نیز برای این امر اختصاص داده شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین از مرکز رسانه ای اربعین در پایانه مرزی شلمچه بازدید کرد و فعالیت این مرکز رسانه ای را در آگاهی بخشی همایش بزرگ راهپیمایی اربعین موثر دانست.

حسین کلانتری همچنین در نشستی با اعضای ستاد اربعین کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه یاداور شد: فعالیت های این ستاد برای خدمات دهی ، رفاه و تامین امنیت و آرامش زائران قابل تقدیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.