سید امیر سامع روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: تعداد 60 نفر از نیروهای شهرداری قم برای خدمات رسانی مطلوب و مناسب به زائران اربعین، به کشور عراق اعزام شدند.
وی ادامه داد: 58 اتوبوس نیز توسط سازمان حمل و نقل ، زائران را از شهر مقدس قم تا مرز مهران جابجا می کنند. تعداد 10 دستگاه اتوبوس خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران را تا مسیر راهپیمایی اربعین حسینی در عراق جابجا خواهند کرد.
وی گفت: سازمان فرهنگی و روابط عمومی شهرداری قم نیز در مسیر موکب های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و سایر موکب ها در مسیر کربلای معلی خدمات فرهنگی به زائران ارائه می دهند.
سامع با اشاره به فعالیت های شهرداری درشهر مقدس قم نیز خاطرنشان کرد: شهرداری دراین مدت با بازدید حسینیه ها، موکب ها و ایستگاه های صلواتی در زمینه ایمن سازی، بهداشت و موارد دیگر نظارت دقیق خواهد داشت و ضمن ارائه مشاوره، در صورت نیاز تذکر می دهد. ایستگاه های صلواتی نیز برای فعالیت باید نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.
وی گفت: فضای شهر مقدس قم نیز در آستانه اربعین از نظر سیمای شهری، نصب المان ها، نظافت و... آماده پذیرایی از زائران است. ستاد هدایت دراستان نیز تشکیل شده که افرادی آشنا به زبان های خارجی برای راهنمایی زائران خارجی نیز آماده خدمت رسانی می باشند.
سامع گفت:درمصلای قدس نیز برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی اعم از ایرانی و غیرایرانی، شهرداری آماده خدمات رسانی در زمینه زیباسازی، نظافت و تامین ظروف غذا و آب شرب می باشد.
اربعین حسینی روز 20 صفر و چهلمین روز واقعه کربلا و شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش است که در این روز میلیون ها مسلمان و شیعه از سراسر جهان به کربلای معلی سفر و راهپیمایی عظیمی را رقم می زنند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.