به گزارش دریافتی ایرنا محمد محمود آبادی عصر سه شنبه  با اعلام این خبر  افزود: علاوه بر این۱۶۰ نانوای زن، روزانه ۱۳۲هزار و ۶۰۰قرص نان طبخ و بین زائران توزیع میکنند.
به گفته  محمودآبادی استان کرمان ۴۰ موکب در کشور عراق مستقر کرده که هشت موکب در مسیر نجف به کربلا و ۳۲ موکب در کربلا مستقر هستند.
سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان از فعالیت بیش از هزار نیروی انسانی استان کرمان در موکب ها و همچنین در قالب ۴۵۰ نیروی امدادرسان هلال احمر در کنار نیروهای اورژانس، کادر درمانی، شهرداری، آتش نشانی و رسانه ها خبر داد.
محمود آبادی اضافه کرد : از سویی ساخت و استقرار ۷۱۳ چشمه دستشویی و ۵۲۰ دوش حمام در مسیرها و موکب ها توسط ستاد اربعین استان کرمان انجام شده است.  
وی  همچنین آخرین آمار ثبت نام زائران استان کرمان در سامانه سماح  را ۱۱۸ هزار و ۸۵۷ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳۲۰۰ زائر کرمانی هم از عتبات به کشور برگشته اند.
نماینده استاندار کرمان این را هم گفت که امسال دستکم ۱۰۰ هزار زائر خارجی و عموما پاکستانی از خدمات موکب های مستقر در بم، ماهان، باغین و سیرجان بهره مند می شوند که نسبت به پارسال ۲۰ هزار نفر رشد دارد.
به گفته وی در این موکب ها غذای گرم هم توزیع می شود.
اختصاص ۸۷درصد از اتوبوس های استان به حمل و نقل زائران اربعین موضوع دیگری بود که محمود آبادی به آن اشاره کرد.
به گفته وی ۵۷۰ اتوبوس در جابه جایی زائران فعالیت می کنند و ۴۵ دستگاه از آن در داخل عراق حضور دارند.
محمودآبادی افزود: ۱۸۰۰ زائر از استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و کشور پاکستان با سه رام قطار از زاهدان و کرمان به خوزستان منتقل شدند و این درحالی است که بطور هفتگی ۲ پرواز هم از کرمان به اهواز و یک پرواز هم از کرمان به نجف و در هر پرواز ۲۷۴ زائر را منتقل می کند.
براساس این گزارش، استاندار کرمان شامگاه دوشنبه محمود آبادی سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان  را با حفظ سمت به عنوان نماینده استاندار در پشتیبانی ستاد اربعین کشور در خوزستان منصوب کرد.
محمودآبادی بلافاصله عازم خوزستان شد و عصر امروز سه شنبه پس از دیدار با آصفی معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان به همراه وی راهی مرز شلمچه شد.

۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.