به گزارش ایرنا دهها هزار نفر از زائران پاکستانی برای شرکت در همایش پیاده روی اربعین و مراسم ویژه عزاداری سالگرد چهلمین روز شهادت حضرت ابی‌عبدالله‌الحسین(ع) در کربلا از طریق مرز میرجاوه وارد خاک ایران اسلامی شده‌اند.

مشتاقان خاندان اهل بیت (ع) در سیستان و بلوچستان با ورود سیل خروشان این زائران در تدارک استقبال و پذیرایی از عاشقان حسینی برآمدند و با جان و دل از مهمانان خود پذیرایی می کنند.
حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان سیدالشهدای دشت کربلا محور و شاخص در وحدت و همگرایی بودند بطوریکه هم اینک بعد از گذشت قرن ها یاد و نام ایشان جاودانه و ماندگار است و علاقه‌مندان حسینی از سراسر دنیا عازم دشت کربلا و سرزمین نینوا هستند.
آنچه در این سالها شاهد هستیم حضور انبوه و پرشور زائران از کشور پاکستان است که در قالب کاروان‌های مختلف خود را به مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان می رسانند و عازم سفر به کشور عراق می شوند.
اما بهترین و زیباترین صحنه های عاشقی را از سوی مردمانی شاهد هستیم که مهمان‌نوازی از خصلت های بارز آنان است و با وجود مشکلات مالی با بهترین امکانات و تجهیزات به میهمانان خدمت می کنند و به دنیا نشان می دهند که روحیه مهمان نوازی و استقبال از مهمان در ذات پاک سرشت شان نهفته است و برای پذیرائی از مهمانان از داشته های خود هزینه و تمام دارائی خود را برای رضایت مهمانان خرج می کنند.
مردم سیستان و بلوچستان با ویژگی مرزداری، مهمان نوازی، برخورداری از اصالت و فرهنگ و تمدن کهن ایرانی و اسلامی و روحیه بیگانه ستیزی سالهاست توانسته اند چهره ای زیبا از اسلام و کشور را به نمایش بگذارند.
وقتی یک مرد یا زن سیستان و بلوچستانی با پارچ و لیوان به دست آب را میان زائران تشنه و خسته از راه طولانی تعارف می کند، می خواهد به دنیا نشان دهد که سخاوت در ذات اوست و با کمترین سرمایه هم می توان بی آلایش ترین و ساده ترین موکب را دایر کرد که زائر و مسافر خسته در عشق و ارادت قلبی این مردم پاک و نجیب سیراب شده و مشقت سفرش را از یاد ببرد.
مراسم اربعین حسینی به عنوان نمادی از وحدت و همبستگی مردم دنیا بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن زیبائی های فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی در کشور و منطقه سیستان و بلوچستان است.
دشمنان اسلام و کشور از این همبستگی و اتحاد و فرهنگ حسنه در هراس هستند و با ترفندهای مختلف می خواهند این کار بزرگ را کم ارزش جلوه دهند، لذا با هوشیاری و بصیرت می توان توطئه های دشمنان را خنثی و آنها را در رسیدن به اهداف شوم شان ناکام گذاشت که به یقین مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با وحدت و انسجام و همبستگی همواره توطئه های دشمنان را خنثی و از ارزش های نظام اسلامی حفاظت کرده اند.

۷۳۱۰**۶۰۸۱      محمدامین میربلوچزهی خبرنگار ایرنا در خاش 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.