به گزارش روز اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در مرکز پارک لاله تهران در طول هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۱۹ مهر سه تئاتر صحنه‌ای و یک تئاتر محیطی برای کودکان به اجرا درمی‌آورد.

نمایش‌های صحنه‌ای کوکوی گردن دراز به کارگردانی محسن صفری و مهدی مقیمی اسفندآبادی، شگفتی به کارگردانی الکا هدایت و بی‌چیز به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر هر روز به ترتیب در ساعت ۱۷، ۱۸ و ۱۹ به اجرا در می‌آیند.

نمایش کوکوی گردن دراز به کارگردانی محسن صفری و مهدی مقیمی اسفندآبادی که اجرای آن از روز دوشنبه ۱۵ مهر آغاز خواهد شد، قصه پسری به نام پیام را روایت می‌کند که دچار اختلال طیف اوتیسم است. خانواده‌اش از حضور او در جمع اکراه دارند. زیرا احساس می‌کنند با بقیه بچه‌ها متفاوت است. روزی به صورت اتفاقی پیام به همراه مادر و خواهرش وارد تمرین گروه نمایشی می‌شوند. مربی نمایش متوجه استعداد پیام شده و از مادر خواهش می‌کند که اجازه بدهد تا پیام نیز در گروه عضو شود اما این کار مربی نیز با مخالفت بازیگران تئاتر روبه‌رو می شود و...

نمایش‌نامه تئاتر شگفتی به کارگردانی الکا هدایت بر اساس رمانی با همین نام اثر «آر. جی. پالاسیو» از سوی سپیده فلاح‌فر نوشته شده است. داستان پسری ناقص‌الخلقه است که برای اولین بار می‌خواهد مدرسه برود و می‌ترسد از اینکه از طرف همکلاسی‌هایش مورد تمسخر واقع شود.

نمایش بی‌چیز به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر قصه سرنوشت نوجوان تن‌پروری است که در اتاق خودش محبوس است. او برای ایجاد رهایی در شخصیتِ مجازیِ بازیِ محبوبش، وادار می‌شود تا خودش را هم ببیند و به حرکت درآورد.

تماشای این نمایش‌ها در روز جهانی کودک، سه‌شنبه ۱۶ مهر برای عموم رایگان است.

همچنین نمایش‌های محیطی هر روز در ساعت ۱۶ روبه‌روی مرکز تئاتر کانون و در محوطه پارک لاله اجرا خواهند شد. «خوزه» کاری از گروه پنج هفت یک، زندگی در اعماق اقیانوس به کارگردانی زهرا مریدی، گل باقالی به مدرسه می‌رود به کارگردانی بهناز مهدیخواه، ماهی رنگین کمان به کارگردانی امیرمحمد انصافی و هفت‌خوان به کارگردانی میثم یوسفی از نمایش‌های محیطی هستند که در طول هفته ملی کودک اجرا خواهد شد.

«چه جوری آینده را باید ساخت؟»

آپارات کودک در هفته ملی کودک با ایجاد فضایی دوستانه ضمن برپایی مسابقه «چه جوری آینده را باید ساخت» با بچه‌ها مصاحبه می‌کند.

هم‌زمان با فرارسیدن هفته ملی کودک، آپارات کودک از بچه‌ها می‌خواهد با حضور در مسابقه «چه جوری آینده را باید ساخت» به تشریح برنامه‌های خود برای تحقق بخشیدن به شعار محوری این دوره از جشنواره که همچون سال گذشته با شعار «آینده را باید ساخت» مزین شده است، بپردازند.

کودکان با حضور در مسابقه آپارات کودک که هم به صورت حضوری در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود و هم این امکان برای کودکان در سراسر ایران فراهم شده است که ویدیویی با همین مفهوم از خود گرفته و با عنوان نام و نام‌خانوادگی خود در صفحه‌ی مسابقه به نشانی aparat.com/kidsweek۹۸ بارگذاری و در مسابقه شرکت کنند.

کودکان با پاسخ‌گویی به سوال «چه جوری آینده را باید ساخت؟» در مسابقه شرکت و به این ترتیب امکان مشارکت ویدئویی خود را در فضای مجازی مهیا می‌کنند.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف و با شعار «آینده را باید ساخت» برگزار می‌شود.

بازدید کودکان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان

 هم‌زمان با فرارسیدن سومین روز از هفته ملی کودک ۱۵ مهر که با نام «کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری» مزین شده است، جمعی از کودکان و نوجوانان با حضور در پارک پردیسان، تندیس «منشور آینده» را به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اهدا می‌کنند.

اجرای نمایش محیطی، قصه‌گویی، شعرخوانی تعاملی و... از دیگر بخش‌های برنامه‌های تدارک دیده شده این روز است که هم‌زمان با عیادت از کودکان بیمار بستری شده در بیمارستان کودکان بهرامی اجرا می‌شود.

در این روز سه تئاتر محیطی در اماکن مختلف ویژه کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود. تئاتر «زندگی در اعماق اقیانوس» به کارگردانی زهرا مریدی یک اجرا روبروی مرکز تئاتر کانون در محوطه پارک لاله، دو اجرا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون و یک اجرا در پارک پردیسان در معرض دید هنردوستان قرار می‌گیرد.

همچنین در این روز تئاتر «ماهی رنگین کمان» به کارگردانی امیرمحمد انصافی در دو شیفت مختلف صبح و عصر به ترتیب در شیرخوارگاه و بیمارستان بهرامی اجرا خواهد شد و تئاتر «گل باقالی به مدرسه می‌رود» ساعت‌های ۹ و ۱۰:۳۰ در مرکز آفرینش‌های کانون نمایش داده می‌شود.

سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی واقع در بنیاد سینمایی فارابی نیز در این روز با نمایش فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر در ساعت ۱۷ از کودکان و نوجوانان پذیرایی می‌کند.

فیلم «خمره» به کارگردانی ابراهیم فروزش نیز ساعت ۱۸ همین روز در موزه سینما برای علاقه‌مندان نمایش داده می‌شود.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف با شعار «آینده را باید ساخت» برگزار می‌شود.

«پیک امید» تماشاخانه سیار کانون در کهگیلویه و بویراحمد

 «پیک امید» که در طول سال در مناطق کم‌برخوردار، برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برای کودکان اجرا می‌کند، به مناسبت هفته ملی کودک به شهرها و روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌رود.

بر همین اساس، مارگون، مادوان، گچساران، دیشموک، دنا و دهدشت از مناطقی هستند که تماشاخانه سیار کانون «پیک امید» از روز ۱۵ تا ۱۸ مهر به آن مناطق خواهد رفت تا برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله قصه‌گویی، برگزاری کارگاه‌هایی همچون بازی و نمایش خلاق، کاردستی، نقاشی، سفال‌گری، اریگامی و اجرای تئاتر و نمایش انیمیشن برای کودکان اجرا کند.

مربیان مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار کانون استان‌های مازندران، مرکزی، خراسان شمالی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و همدان با حضور در مناطق کم‌برخوردار استان کهگیلویه و بویراحمد، فعالیت‌های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان خواهند داشت.

افتتاح و ایجاد شش کتابخانه در خانه دهداری، مساجد و... از دیگر برنامه‌هایی پیک امید در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور با شعار «آینده را باید ساخت» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.