عبدالله بهمنش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این گروه ها در قالب اکیپ های ثابت و سیار و متشکل از بازرس بهداشتی و روحانی ناظر ذبح شرعی بر نذورات و دام های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا نظارت می کنند.


وی از خیرین خواست نسبت به تأمین دام زنده نذورات قربانی از میادین عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند و در صورت نیاز به معاینه رایگان دام‌ها و لاشه دام‌های قربانی مراتب را با شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان محل اقامت خود و یاسامانه  ۱۵۱۲ این اداره کل در میان بگذارند.


بهمنش بیان کرد: ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین دام و انسان وجود دارد و این بیماری‌ها به احتمال زیاد از طریق گوشت آلوده و غیر نظارت شده منتقل می‌شود.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک دام و انسان لازم است لاشه حیوانات بعد از ذبح مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری و سپس مصرف و یا توزیع شود.


مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست از رها سازی خون، پوست و سایر آلایشات دام های قربانی در کوچه ها ،خیابان ها  و معابر عمومی خودداری کنند.

۹۸۶۸/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.