مجتبی ورمقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده 23 گروه ثابت و 24 گروه سیار با 52 نفر بازرس بهداشتی نظارت بر نذورات و دام های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا بر عهده دارند.
وی از خیرین خواست نسبت به تأمین دام زنده نذورات قربانی از میادین عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند و در صورت نیاز به معاینه رایگان دامها و نذورات لاشه دام های قربانی مراتب را با شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان محل اقامت خود و یا تلفن پیغامگیر 1512 این اداره کل در میان بگذارند.
وی با اشاره به اینکه 800 بیماری مشترک بین دام و انسان وجود دارد و اکثر این بیماری‌ها به احتمال زیاد از طریق گوشت آلوده و غیر نظارت شده منتقل می‌شود، اضافه کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک دام و انسان لازم است لاشه حیوانات بعد از ذبح مدت 24 تا 48 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری و سپس شود.
مدیرکل دامپزشکی کردستان از مردم درخواست کرد از رها سازی خون، پوست و سایر فضولات دام های قربانی در کوچه ها و خیابان ها خودداری کنند.
در ایام سوگواری محرم مردم علاوه بر پخش نذورات و قربانی کردن دام برگزاری مراسم های لبیک یا رسول الله، رهروان زینبی با حضور بانوان،تجمع شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم و عزاداری 'احلی من العسل' ویژه نوجوانان حسینی (ع) از دیگر برنامه های این سوگواری است.
امسال تاسوعا و عاشورای حسینی به ترتیب روزهای هشتم و نهم مهر ماه است.
خبرنگار و انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.