به گزارش ایرنا، سید مسعود حسینی روز چهارشنبه در نشست طرح سجاب در باشت اظهار داشت: طرح کسب و کارهای خرد تحت عنوان سحاب با مشارکت  بنیاد برکت و دستگاه های اجرایی در باشت در دست اجراست.
وی بیان کرد: این طرح با هدف رونق اشتغال در روستاهای مناطق کمتر برخوردار کشور اجرا می شود.
حسینی تصریح کرد: سهمیه اشتغال این طرح در باشت که پیش از این ۲۵۰ نفر بود با پیگیری مسئولان به ۵۰۰ مورد افزایش یافته است.

وی با قدردانی از بنیاد برکت برای اجرایی کردن طرح سحاب در باشت ابراز داشت: این طرح راهکار خوبی برای رونق اشتغال و مهاجرت معکوس به روستاهاست.
فرماندار باشت میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح سحاب در این شهرستان را ۸۵میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با اشاره به وجود ظرفیت های خوب روستاهای باشت برای ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در حوزه های کشاورزی، دامپروری و صنعت گردشگری از سویی و خدمات انجام شده در توسعه زیرساخت هایی روستایی این شهرستان عنوان کرد: در صورت رونق اشتغال شرایط بازگشت روستائیان مهاجر به زادگاه های خود فراهم خواهد شد.

حسینی افزود:روستاهای سرابیز، برغون،آبدهگاه،تلچگاه،کته،لیراب،چالموره،بیدستان،چم بلبل،سعادت آباد،تل مویزی،شاه زینعلی و چاه تلخ از جمله مناطق اجرای این طرح در مرحله نخست در این شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: برای هریک از طرح های اشتغالزا ۱۰۰ تا ۴۰۰  میلیون ریال تسهیلات بانکی براساس نیاز پیش بینی شده است.

فرماندار باشت عنوان کرد: ارائه آموزش های فنی و مهارتی و راه اندازی صندوق پشتیبانی خرید نهاده های کشاورزی و سایر ابزارهای مورد نیاز بهره برداران از دیگر برنامه های بنیاد برکت برای حمایت از اشتغال در این روستاهاست.

مسعود حسینی اظهار داشت: در دولت دوازدهم ۱۱۰ میلیارد ریال در زمینه تسهیلات روستایی عشایر در شهرستان باشت جذب شده است.

شهرستان باشت دارای ۱۲۲ روستا و ۱۶ هزار و ۹۴۳ خانوار جمعیت روستایی است و با جمعیت ۲۲هزار نفری یکهزار و ۶۰  کیلومتر مساحت و دارای ۱۱۵ روستا دارد.

باشت دارای۲۷ روستای دارای دهیاری و ۳۶روستای دارای شورای اسلامی است و چهار دهستان با بیش از ۱۰هزار نفر جمعیت روستایی دارد.

۸۱۴۳/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.