مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از سیر تولیدی به علت نبود واحدهای فرآوری و بسته بندی استاندارد، روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود، از برگزاری سومین جشنواره سیر و موسیر همدان خبر داد.
حسین فضلی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، افزود: این جشنواره از 30 مرداد تا یکم شهریورماه با همت اهالی روستای سولان، دهیاری و شورای اسلامی و با پشتیبانی و هماهنگی فرمانداری شهرستان و جهادکشاورزی شهرستان و سایر ادارات برگزار می شود.
 فضلی ادامه داد: سالیانه حدود 1300 هکتار از اراضی آبی شهرستان همدان زیرکشت سیر قرار می گیرد وعملکرد سالیانه آن 22 هزار تن است.
وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از سیر تولیدی به علت نبود واحدهای فرآوری و بسته بندی استاندارد، روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود و درآمد چندانی ازاین محل نصیب تولیدکنندگان نمی شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان یکی از اهداف این جشنواره را شناساندن سیر با کیفیت و مرغوب همدان به علاقمندان عنوان کرد و گفت: این جشنواره باعث جذب توریست و رونق گردشگری شهرستان می شود که در نهایت تمام برنامه های ارائه شده منجر به رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.