به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز یکشنبه در چهل و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در مجتمع توریستی تفریحی قصر بخش کهک قم اظهار داشت: مشکل اصلی استان تامین درآمد پایدار و ایجاد اشتغال است، ولی تحقق آن را در بخش گردشگری سهل الوصول می بینیم.
وی بیان داشت: این به معنی نفی سایر حوزه ها نیست، اما اگر بخواهیم یک واحد تولید بزرگی راه انداری کنیم، به سال ها وقت نیاز دارد.
معاون استاندار قم گفت: خوشبختانه این روند در حال توسعه است، و اولویت نخست استان در موضوع توسعه و اشتغال گردشگری به شمار می آید.
غضنفری، همراهی بانک ها و مساعدت کارگروه های تخصصی را از جمله الزام های موجود در مسیر توسعه گردشگری استان عنوان کرد و افزود: در مساله پرداخت تسهیلات برای احداث واحدهای گردشگری مواردی وجود دارد، که 2 سال در پیچ و خم کارگروه های مختلف معطل مانده، به همین علت دستگاه های خدمات رسان حق قطع خدمات به هیچ واحد تولیدی در حوزه گردشگری را بدون مصوبه و مجوز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ندارند.
وی تصریح کرد: واحدهای گردشگری نیز باید بدهی های خود را با یک فرایند توافقی با تصویب کمیته های فرعی ذیل ستاد تسهیل اجرایی نمایند.
قم دارای 35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 12 هزار تخت است.
معاون استاندار قم در خصوص نحوه ارائه تسهیلات بازسازی و نوسازی به واحدهای گردشگری نیز گفت: ملاک ما دستورالعمل های ابلاغی است و همه ارگان های مرتبط از جمله شهرداری و بانک ها نیز باید این موضوع را بپذیرند.
غضنفری همچنین با بیان اینکه قم از نظر جاذبه های گردشگری استعداد فراوانی دارد، بیان کرد: یکی از اقدام های که در گذشته فراموش شده توجه به مقوله بوم گردی می باشد.
وی یادآور شد: در بخش کهک مناطقی وجود دارد، که به لحاظ گردشگری واقعا دارای استعداد بی نظیری است و نظیر آن در خیلی از نقاط کشور نیست.
بخش کهک به عنوان یکی از بخش های پنج گانه قم در جنوب این استان قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم 30 کیلومتر است، این بخش دارای 2 دهستان کهک و فردو و 18 روستا است.
بخش کهک بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، 20 هزار و 588 تن جمعیت ثابت دارد که این رقم در روزهای تعطیل به بیش از 30 هزار تن می رسد.
وی تاکید کرد: بوم گردی را باید در استان توسعه دهیم، چرا که قابلیت جذب گردشگران خارجی را داشته و رفاه و درآمد بالای خانواده ها را در پی دارد.
غضنفری گفت:اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم باید برای استفاده از ظرفیت های گردشگری استان برنامه جامعی را تهیه و نیازهای موجود را نیز احصا کند تا از مسیرهای متعددی که پیش رو داریم، آن را بر طرف کنیم.
معاون استاندار قم پیش از برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از سه مجتمع اقامتی، گردشگری و تجاری در حال احداث در شهرقم و همچنین روستای دستگرد بخش کهک بازدید کرد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.