مسعود روانگرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این زمینه ۲۷۸ مهارت جو روستایی آموزش های لازم را در رشته های مختلف از جمله پرورش گوسفند، کاربر گیاهان دارویی، قالی باف تابلویی، فرشینه بافی، دوزنده لباس های بدون الگو، خیاطی لباس های محلی، متصدی کافی شاپ و نقاشی ساختمان آموختند.

وی بیان کرد: امسال به ۱۵۵ مهارت جو روستایی در قالب  ۲۴ هزارو ۶۷۲ نفر ساعت آموزش ارائه شد.
روانگرد افزود: این آموزش ها در راستای توانمندکردن روستاییان، ایجاد اشتغال پایدار و مولد و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستایی صورت گرفته و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: با ارائه این آموزش های مهارتی، امکان استفاده از مزایای گواهینامه های مهارت نظیر بهره مندی از تسهیلات خود اشتغالی فراهم می شود.

روانگرد اظهار داشت: ۱۴۱زن سرپرست خانوار در روستاهای این شهرستان دوره های آموزش های مهارتی را طی کردند.

وی تصریح کرد: به این تعداد زنان سرپرست خانوار ۲۴ هزارو ۷۰۲ نفر ساعت آموزش های لازم ارائه شد.

روانگرد تعهد آموزشی این اداره در سال جاری را ۱۳۰ هزار نفر ساعت اعلام کرد و افزود:  ۱۳ درصد از این آموزش های ارائه شده در روستاها انجام شد.

روانگرد افزود: این آموزش‌ها در مراکز ثابت دولتی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای باشت در بخش‌های صنایع، صنوف و سیار شهری در قالب ۱۴ حرفه به متقاضیان ارائه شد.
روانگرد اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی این مرکز بر اساس نیازسنجی در شهر و روستاهای باشت برگزار خواهد شد.
وی فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را زیرساخت اصلی توسعه و کارآفرینی دانست و افزود: هدف از آموزش‌های مهارتی تربیت نیروی انسانی ماهر برای کمک به چرخه اقتصاد جامعه است.

 تعهد آموزشی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای باشت در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی در سال گذشته بیش از ۱۶۹هزار نفر ساعت بوده که ۸۵ درصد تحقق یافته است
شهر باشت مرکز شهرستان ۲۴ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و  بویراحمد قرار دارد.

۲۰۸۲/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.