به گزارش ایرنا،وزش باد شدید در روزهای پایانی هفته گذشته باعث خسارت به زیرساخت های خدماتی برخی از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد شد.

وزش باد شدید در برخی نقاط استان از جمله شهر دوگنبدان افزون بر قطع برق،شکستگی سرشاخه درختان باعث اخلال در تردد شهروندان برای دقایقی در معابر عمومی نیز شد.

ولی بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش شدید  باد در ساعت های پایانی روز پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: افزایش ابر از دیگر پدیده های هواشناسی استان در شبانه روز ساعت آینده است.

وی افزود:بیشترین میزان باد ثبت شده ۴۸ ساعت گذشته کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای دهدشت و دوگنبدان به میزان ۸۳ و ۵۸ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

وی بدون اشاره به میزان بارندگی ها بیان کرد: در این مدت بارش باران نیز در مناطقی از استان مانند دیل،چرام،طسوج،ممبی و دهدشت گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: در شبانه روز گذشته یاسوج با حداقل دمای ۱۵.۶و امامزاده جعفر با حداکثر دمای ۴۴.۸ خنک ترین و گرمترین نقاط  استان گزارش شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

۸۱۴۳/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.