مردم روستاهای "مزدک" و "گوشه" از توابع شهرستان بویراحمد طی  تماس تلفنی با خبرگزاری ایسنا از وضعیت آب شرب خود ابراز گلایه مندی کردند.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد پس از پیگیری و در میان گذاشتن مشکل این روستاها از سوی خبرنگار ایسنا با فیض الله پاسره، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، وی به آرمین- رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد دستور بررسی و رسیدگی به این مشکل را صادر کرد و از ایشان خواستند که به همراه خبرنگار و دهیار روستا به بررسی این مشکل بپردازند.

یک خانم معلم دبیرستان دخترانه عفاف گوشه در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: از اول صبح که به مدرسه می آییم تا ساعت 12 آب نداریم.

امیرپور، یکی از اهالی مزدک نیز به خبرنگار ایسنا گفت: به سختی و مشقت آب گیرمان می آید تا ذغذا بپزیم و با توجه به نداشتن آب و فشار کم باید در سطل آب جمع کنیم تا بتوانیم شستشو و حمام کنیم.

یکی دیگر از اهالی روستای مزدک نیز در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: با مشکل جدی آب شرب مواجهیم اما در یک ماه اخیر کم آبی شدید تر شده که از مسئولان انتظار داریم به وضعیت ما رسیدگی و مشکلات ما را رفع کنند.

"کوروش عزیزی"، دهیار روستای مزدک در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به فصل گرما روستاهای مزدک با کمبود شدید آب شرب و قطعی مکرر مواجهند.

وی افزود: در طول شبانه روز حداکثر 4 ساعت آب داریم و در برخی روزها اصلا آب این روستاها قطع است.

عزیزی بیان کرد: روستای مزدک حدود 7 هزار نفر جمعیت دارد که با کمبود آب شرب و افت شدید آب مواجه است و از مسئولان انتظار داریم این مشکل روستا را مرتفع کنند.

دهیار روستای مزدک تصریح کرد: با انشعابات غیرمجار روستا طبق قانون برخورد شود و همچنین آب شرب مردم روستا نیز تامین شود.

عزیزی اضافه کرد: 15 کوچه مزدک که جزو طرح هادی نیز قرار دارند، فاقد شبکه آب هستند که انتظار داریم مشکل این 15 کوچه نیز رفع شود. روستای مزدک با جمعیت 7هزار نفری یک منبع ذخیره آب 300متر مکعبی دارد که جوابگوی نیاز مردم روستا نیست. 

همچنین "علمدار آرمین"، رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد که به همراه خبرنگار ایسنا در جمع برخی از اهالی روستای مزدک و گوشه جهت بررسی مشکل آب شرب این روستاها حضور یافت، گفت: حدود 2500 مشترک آب در روستاهیا مزدک و گوشه با جمعیت حدود 10 هزار نفر وجود دارد.

وی افزود: در سال گذشته 1100مشترک جدید به مشترکان شهرستان بویراحمد اضافه شد که معادل 40درصد این تعداد مربوط به روستاهای مزدک و گوشه بوده است.

آرمین اظهارکرد: طی سال گذشته 3میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی استانی در برای بهبود وضعیت آب شرب روستاهای مزدک و گوشه هزینه شده است. در اهمین رابطه 32 کیلومتر شبکه داخلی ایجاد، منبع 1200متر مکعبی ساخته، 40 هزار متر مربع ترمیم حفاری و 800 انشعاب جدید نصب شد.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: حدود دو میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه شبکه و احداث منبع ذخیره آب طی سال 98 برای روستای مزدک پیش بینی شده است.

آرمین تصریح کرد: تا هفته آینده پیمانکار جابجایی خط انتقال گوشه – مزدک مشخص می شود که با انجام این پروزه مهم مشکل آب روستای مزدک رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: در روستاهای مزدک و گوشه نوسانات آب و افت فشار را داریم و دنبال و پیگیر ایم مشکل نیز هستیم.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد هم اکنون از ساعت 6 صبح تا 22 شب روستای مزدک آب دارند و روستای گوشه از ساعت 8 شب تا 6 صبح از نعمت اب برخوردار هستند.

آرمین با بیان اینکه آب به اندازه کافی داریم اما اختلاف ارتفاع در روستاهای مزدک و گوشه زیاد است، تاکید کرد: با زوم بندی رسئتای گوشه و مزدک که به بیش از پنج منطقه تقسیم خواهند شد فشار آب در این روستاها مدیریت و مشکلات رفع خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت کلرزنی منبع آب این روستاها عنوان کرد: دستگاه کلرزنی منبع آب مزدک خریداری شده و روز شنبه یا یکشنبه (12 و 13 مردادماه)نصب و راه اندازی می شود.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد اضافه کرد: یکی از مهمترین دلایل کم آبی در روستاهای مزدک و گوشه انشعابات غیرمجاز و استفاده از آب شرب برای آبیاری باغات و صیفی جات است.

 به گزارش ایسنا، روستاهای مزدک و گوشه از توابع شهرستان بویراحمد با جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر با مشکل آب شرب مواجهند.


Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.